تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انتقاد علنی از سياست هسته‌ای احمدی نژاد




محمد هاشمی برادر علی اکبر هاشمی رفسنجانی ، روز پنجشنبه طی مصاحبه‌ای از سياست هسته‌ای دولت محمود احمدی نژاد انتقاد کرد و خواهان تجديد نظر در اين زمينه شد.

خبرگزاری فرانسه اين سخنان را نمونه ای از انتقاد علنی برخی مقامات رسمی سابق ايران نسبت به سياست هسته‌ای کشور می‌نامد و اضافه می کند که محمد هاشمی سياست تشکل "کارگزاران سازندگی" را در اين زمينه سياستی معتدل ‌ناميده است.

محمد هاشمی که پيش از اين مسئوليت‌های مهمی در جمهوری اسلامی ايران از جمله رياست شورای سياست گذاری صدا و سيما را بر عهده داشته همچنين گفته است که در طول يکسالی که از مسئوليت دولت احمدی نژاد می گذرد، ايران درگير قطعنامه شورای امنيت و مشکل تحريم‌هاشده است. او اضافه کرده که اين دولت تلاش می‌کرد تا رهبران کشور را متقاعد کند که آمريکا نخواهد توانست پرونده هسته‌ای ايران را به شورای امنيت بفرستد و قطعنامه‌ای نيز عليه ايران صادر نخواهد شد. اما متاسفانه می بينيم که آمريکا به اهداف خود دست يافته است.

محمد هاشمی میگويد که برای نجات ايران از اين بحران لازم بود که با افراد معتدل و دارای صلاحيت در اين زمينه تبادل نظر می‌شد و اکنون نيز بايد به سياست شفاف و ميانه روانه گذشته بازگشت. برخی ناظران سياسی اين سخنان را بازتاب نظرات علی اکبر هاشمی رفسنجانی ارزيابی می‌کنند.

انتقاد علنی گرايش هايی از درون جمهوری اسلامی نسبت به سياست هسته‌ای کنونی ايران، بويژه از هفته گذشته بالا گرفته است که شورای امنيت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه تحريم ايران را به تصويب رساند. پيش از اين حسن روحانی دبير سابق شورای امنيت ملی که سرپرست ارشد مذاکرات هسته‌ای ايران بود نيز از سياست هسته‌ای دولت احمدی نژاد انتقاد کرده بود.

مجلس شورای اسلامی ايران، روز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه شورای امنيت، کليات يک طرح دو فوريتی برای تجديد نظر در ميزان همکاری ايران با آژانس بين المللی انرژی اتمی را تصويب کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ترجیح می دهم راجع به چیزهایی صحبت نکنم

پيروزی قضايی ايرانیان بر استاندار فرانسوی

زبان‌بازی ایرانی

آخرین بازماندگان سیک‌ها در زاهدان

باور کنید او بزرگترین مشت‌زن جهان است