تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تبرئه آرش سیگارچی


شعبه 107 دادگاه عمومی رشت، آرش سيگارچی، سردبير پیشین روزنامه "گيلان امروز" را از اتهامات انتسابی، تبرئه و برای وی قرار موقوفی تعقيب صادر كرد.

آرش سيگارچی سال 83 به 14 سال حبس محكوم شد كه اين محكوميت در محاكم تجديدنظر و ديوان‌‏عالی كشور به سه سال حبس كاهش يافت.

آرش سیگارچی به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است: "در بخشی از حكم صادره توسط دادگاه انقلاب آمده است، اين شعبه رسيدگی به برخی اتهامات اين پرونده از جمله "توهين به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام"، "توهين به مراجع تقليد"، "توهين به رييس‌‏جمهور"، "نشر اكاذيب" و "داشتن ماهواره در منزل" را در صلاحيت خود ندانست و پرونده را جهت بررسی به يكی از شعب دادگستری گیلان ارسال كرد".

اين روزنامه‌‏نگار و وبلاگ‌‏نويس می‌افزاید: "شعبه 107 دادگستری شهرستان رشت نيز در سه نوبت، ضمن تفهيم اتهام و اخذ دفاعيات لازم، در نهايت با صدور حكمی، بنده را از تمام اتهامات انتسابی تبرئه و فقط به اتهام "داشتن ماهواره در منزل" به جزای نقدی محكوم كرد.

سيگارچی از ششم آذر سال گذشته روانه زندان شد. وی كه به بيماری "سرطان بدخيم زبان" مبتلا شده است، در حال حاضر جهت درمان، در مرخصی به سر می‌‏برد.

نظرهای خوانندگان

محکومیت .آزادای .مرگ برادر کوچک آرش سیگارچی در تصادف ساختگی جاده شمال در سال گذشته واینک سرطان آرش وبرائت او مانند داستان مرگ سیرجانی وکپسول جا گذاری شده در بدن او .قتل زندانیان سیاسی دیگر و مشابه قتل الکساندر لیتوینکو مامور سابق روسیه است .گما ن نمیبرید همکاری همه جانبه با روسها و با پول ایران جان آزادگان ایرانی را میگیرند. تا دیر نشده از سازمانهای بین المللی وپزشکان بدون مرز بخواهیم آرش سیگارچی را آزمایش وعلت بیماری او را اعلام کنند

-- jahan ، Dec 23, 2006 در ساعت 07:43 PM

کمک کنید شاید هزینه عمل ایشان را بتوانیم فراهم کنیم

-- Winston ، Dec 24, 2006 در ساعت 07:43 PM

ازهمه وب ها و بلاگ ها وهمه آزادیخواهان خواهش میکنم هرچه زودتر روشی برای کمک و نجات آرش سیگارچی مشخص و دست بکار شویم شاید بتوان برای او کاری کر د همین امروز فردا دیر است .این بار کوشش کنیم زنده بود برپا داریم نه یادبود

-- jahan ، Dec 25, 2006 در ساعت 07:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک