تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تایید ضمنی دیدار مقامات سعودی با ایهود اولمرت


یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی، به‌طور ضمنی، گزارش‌هایی که مدعی دیدار نخست‌وزیر اسراییل با مقامات ارشد سعودی بودند را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیک جونز، سفیر آمریکا در اسراییل، در پاسخ به خبرنگارانی که از وی صحت و سقم شایعات گرمی مناسبات ریاض- تل‌آویو را جویا شده بودند، اظهار داشت که از جزییات دیدار مقامات اسراییلی و سعودی در عمان هیچ اطلاعی ندارد.

سفیر ایالات متحده در اسراییل گفت: "گمان می‌کنم این تحول بسیار مهمی است که این تماس اعلام شد. من از جزییات (این دیدار) هیچ اطلاع دقیقی ندارم، با این حال این واقعیت که آنها، پیش از هر چیز، توانستند باهم ارتباط داشته باشند و اینکه می‌خواهند این ارتباط برقرار بماند، نشانگر رهیافتی بسیار مهم است".

در ماه اکتبر سال جاری، نشریه يديعوت احرونوت ، چاپ اسراییل، گزارش داد که ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسراییل با مقامات سعودی در کاخ عبدالله دوم، پادشاه اردن،
چندین ساعت گفتگو کرده است.

يديعوت أحرونوت نوشت "تهدید احتمالی" ایران در صورت تلاش جهت دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، و گسترش تحرکات شیعیان در منطقه در کانون این گفتگوها بوده است.

هر دو پادشاهی عربستان و اردن این گزارش را بی‌پایه و اساس خوانده‌اند.

اما ایهود اولمرت خود به خبرنگاران گفته بود: "ما تصمیم گرفتیم که من این موضوع را تکذیب کنم...اما شما مجبور نیستید آن را باور کنید... بر سر موضوع‌های دیگر،(البته) همه تکذیب‌های مرا باور کنید".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک