تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

غربی‌های چاق حق بزرگ کردن کودکان چینی را ندارند

مقامات چینی اقدام به سخت‌تر کردن شرایط برای خارجیانی کرده‌اند که خواستار بزرگ کردن کودکان چینی هستند. بنا بر این قوانین جدید، افراد غیر متأهل، بالای ۵۰ سال و یا خیلی چاق، حق به فرزندی قبول کردن کودکان چینی در خارج از این کشور را ندارند.

به‌تازگی تعداد خانواده‌های آمریکایی و اروپایی که خواستار به فرزندی پذیرفتن کودکان چینی هستند رشد بسیار فزاینده‌ای داشته.

بیشتر کودکان چینی که برای فرزندخواندگی به خارج از این کشور آورده می‌شوند دختر هستند. اکثر آنها از خانواده‌هایی هستند که ترجیح می‌دادند پسر داشته باشند و از بزرگ کردن دختر خود سر باز می‌زنند. زیاد اتفاق می‌افتد که مادران غیر متأهل و خانواده‌های فقیر، کودکان خود را برای بزرگ کردن به پرورشگاه‌ها بسپارند.

در اوایل سال ۲۰۰۵ لیست انتظار برای به فرزندی پذیرفتن کودک از چین، شش ماه بود ولی اکنون این مدت به پانزده ماه رسیده‌است. سال پیش آمریکائی‌ها ۷۹۰۶ کودک چینی را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

بر طبق قوانین جدید، از اول ماه مه ۲۰۰۷ تنها خارجیانی که دو سال ازدواج کرده‌باشند، بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن داشته باشند و «شاخص توده بدن» آنها از ۴۰ بیشتر نباشند حق به فرزندی پذیرفتن کودکان چینی را دارند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک