تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تاخیر دوباره در اعلام نتایج شورای شهر تهران


نتیجه قطعی انتخابات خبرگان و میان‌دوره‌ای تهران امروز اعلام شد. برپایه گزارش‌ها، حسن غفوری‌‌فرد و سهيلا جلودارزاده در حوزه‌ انتخابيه‌ تهران توانستند به مجلس راه یابند.

این درحالی است که هنوز نتیجه انتخابات شورای شهر تهران، به‌رغم وعده‌های مسئولان، اعلام نشده است.
اسماعيل مسعود، رييس هيأت بازرسی انتخابات استان تهران، امروز گفت نتايج نهايی انتخابات شورای اسلامی شهر تهران تا امشب اعلام می‌شود؛ اما ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخابات کشور ساعاتی بعد در تلویزیون ایران گفت که نتایج قطعی سه‌شنبه ظهر اعلام خواهد شد.

ستاد انتخابات کشور از شمارش هزار و ششصد و هفده صندوق در شهر تهران خبر داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراض‌های گروه‌های مختلف همچنان به نحوه برگزاری و شمارش آرا دامه دارد.

رايحه خوش خدمت، که به عنوان یک گروه نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، شناخته شده است امروز در نامه‌ای خطاب به ثمره هاشمی، رییس ستاد انتخابات کشور، نسبت به نحوه شمارش آرا و اطلاع‌رسانی اين ستاد انتقاد كرد.

ستاد رايحه خوش خدمت در بيانيه خود خواستار بازشماری مجدد آرا به صورت نمونه‌برداری از هر سايت و همچنين صندوق‌های اعلام شده از سوی اين ستاد به شيوه دستی و با حضور نمايندگان كليه ستادها شده است.

همچنین مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی، که حزب متبوعش بخشی از ائتلاف اصلاح طلبان است، امروز ابراز نگرانی کرد که تفكری كه ـ به گفته وی به رای مردم اعتنايی ندارد و رای ملت را ميزان نمی‌‏داند ـ در رأی مردم دخل و تصرف كند.

آقای کروبی با انتقاد از برگزارکنندگان انتخابات گفت: " اولين اشكال در برگزاری انتخابات، عدم سرعت در شمارش آراست. در قانون آمده است كه شمارش آرا بايد پس از برگزاری انتخابات و اخذ رأی شروع شود و نتايج انتخابات به تدريج به مردم اعلام شود. در اين انتخابات برای اولين بار در اعلام نتايج اوليه شمارش آرا، ۵۸ ساعت تأخير به وجود آمد".

مهدی کروبی در ادامه اظهار داشت: "در انتخابات شوراها برخی صندوق‌‏های اخذ رأی گم شده بود و پس از مدتی برای شمارش به سايت‌‏ها منتقل شد . حتی برخی صندوق‌‏ها نيز ظهر امروز به سايت‌‏ها وارد شده است. در برخی سايت‌‏ها نيز شمارش‌‏كنندگان آرا كه آشنای به كار بودند، عوض شدند و نفرات ديگری جايگزين آنها شدند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک