تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

خروج نیروهای ویژه فرانسه از افغانستان


وزیر دفاع فرانسه (وسط) همراه با وزیر دفاع افغانستان (راست) در کابل- عکس: خبرگزاری فرانسه

فرانسه در نظر دارد نیروهای کماندویی خود را از جنوب شرقی افغاستان خارج کند. نیروهای ویژه فرانسه، که شمار آنها دویست نفر است، در منطقه جلال‌آباد مستقرند.

میشل الیو ماری، در گفت‌وگو با رادیو فرانس‌انفو گفت: "نیروهای ما در حال تجدید سازمان کلی هستند".

وزیر دفاع فرانسه در ادامه اظهار داشت از جمله برنامه‌های ارتش فرانسه، "خروج نیروهای ویژه در هفته‌های آینده از جلال آباد" است.

به گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس، فرانسه تاکنون از اعزام ۱۱۰۰ تن از نیروهایش به بیرون از منطقه نسبتا امن کابل، خودداری کرده است.

روز شنبه سناتور آمریکایی، جان مک کین، گفت در طول سال گذشته که شدت حملات شورشیان در افغانستان بالا گرفته است نیروهای افغان، کانادایی، بریتانیایی و هلندی بیش از سایرین در صحنه‌های نبرد حضور داشته‌اند و بیش از همه متحمل تلفات شده‌اند.

وزیر دفاع فرانسه در ادامه اظهار داشت با وجود خروج نیروهای ویژه فرانسه، پاریس قصد دارد نیروی هوایی خود را درافغانستان نگه دارد که به گفته وی "به دفعات نیروهای ائتلاف را پوشش داده است".

میشل الیو ماری همچنین گفت فرانسه در نظر دارد به نیروهای ویژه افغان آموزش دهد تا "افغا‌ن‌ها شاهد این باشند که صحنه نبرد دوباره در دست نیروهای خودشان است".

نیروهای ویژه فرانسوی از ماه ژوییه سال ۲۰۰۳ برای نبرد با نیروهای القاعده و طالبان در جنوب شرقی افغانستان مستقر شده‌اند.

سباستین کارون، یک مقام وزارت دفاع فرانسه، گفت تصمیم پاریس برای خروج نیروهای ویژه‌اش از افغانستان با هماهنگی آمریکایی‌ها اتخاذ شده است و دیگر نیروهای این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک