تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آخرین تحولات انتخابات ایران

نتايج قطعی انتخابات خبرگان در همه استان‌های ایران، به جز تهران، مشخص شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار انتخابات خبرگان رهبری، در تهران آقایان هاشمی رفسنجانی، مشکینی، امامی کاشانی، خرازی، یزدی، جنتی، مصباح یزدی، کازرونی، روحانی، قمی، دری نجف‌آبادی، استادی، مرعشی، نمازی، باقری کنی و محمدی گیلانی حایز بیشترین آرا شده‌اند.


انتخابات جمعه ۲۴ آذر- عکس: سامان اقوامی٬ ایسنا

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که شمارش آرای انتخابات خبرگان و میاندوره‌ای مجلس در تهران پایان یافته است. مجتبی ثمره هاشمی، رييس ستاد انتخابات كشور، در این باره اظهار داشت: "اکنون هیأت های اجرایی و نظارت مشغول مقایسه برای رفع برخی مغایرت‌ها در خصوص نتایج بدست آمده هستند که به محض نهایی شدن، نتایج قطعی ‌آرای خبرگان و میاندوره ای مجلس در تهران اعلام خواهد شد".

آخرين وضعيت آرای انتخابات مياندوره‌‌ای هفتمين دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر نیز اعلام شد. بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، حسن غفور فرد، اسدالله بادامچیان، سهیلا جلودارزاده و علی‌اکبر موسوی حسینی به ترتیب اول تا چهارم هستند.

اما به گفته علی رياض، ریيس هيأت نظارت بر انتخابات شوراهای تهران، هنوز جمع‌بندی خاصی از آرا ی شوراهای شهر تهران به دست نيامده است.

از سوی دیگر علی‌اصغر كارانديش، مدير كل انتخابات وزرات كشور، نیز اعلام کرده است که نتيجه انتخابات شورای شهر تا ۷۲ ساعت آينده مشخص می‌شود.

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نسبت به نحوه شمارش آرا اعتراض کرده است. در همین زمینه آقایان خاتمی، کروبی و رفسنجانی شنبه شب مذاکره داشته‌اند.

بنابر گزارش‌ها، اعضای ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان روزیک‌شنبه با تشکیل جلسه‌ای در دفتر محمد خاتمی، در صدد اقدامی مشترک دراین مورد برآمدند.

همچنین كانديداهای ائتلاف اصلاح‌‏طلبان در انتخابات شورای شهر تهران در نامه‌‏ای سرگشاده به غلامعلی حداد عادل، رييس مجلس هفتم، به شرایط حاکم بر انتخابات اعتراض کرده ونسبت به نحوه شمارش آرا هشدار دادند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است : "با پايان زمان اخذ رأی و آغاز مرحله قرائت و شمارش آرا، مجموعه‌‏ای از اتفاقات و وقايع رخ داد كه ابعاد متخلفانه و غيرقانونی آن به‌گونه‌‏ای وسيع و همه‌‏جانبه بود كه مشابه آن در هيچ‌‏يک از انتخابات گذشته كشور سابقه نداشته است".

در این نامه با اشاره به اختلاف وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت بر سر نحوه شمارش آرا، از خارج شدن چندباره صندوق‌ها از شعبه‌ها و بازگرداندن دوباره آنها خبر داده شده است.
کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان سپس به اخراج برخی از نمایندگان خود از سایت‌های شمارش آرا اشاره کرده و می‌افزایند: "به تعدادی از سايت‌‏های شمارش آرا هيچ صندوقی وارد نشده است و از سرنوشت صندوق‌‏های مربوط به اين گونه سايت‌‏ها هيچ‌‏گونه اطلاعی در دست نبوده و مشخص نيست كه اين صندوق‌‏ها كجا و در اختيار چه كسانی قرار دارند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک