تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعتراض اصلاح‌طلبان به “تخلف در انتخابات“

در حالی که وزارت کشور می‌گويد نتايج انتخابات شوراها را تا بعد از ظهر امروز يک‌شنبه اعلام خواهد کرد، نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان نسبت به نحوه شمارش آرا و تأخير در اعلام تنايج آن اعتراض کرده‌اند.

نامزدهای اصلاح‌طلبان در نامه‌ای به ریيس مجلس شورای اسلامی، ضمن برشمردن تخلفاتی که در جريان اخذ رأی وجود داشته، به‌ويژه از تأخير در شمارش آرا، عدم حضور ناظران شعبه‌ها به هنگام شمارش آرا، انتقال برخی صندوق‌های رأی از محل شمارش اوليه به مکان‌های نامعلوم ديگر، اخراج ناظران شمارش از بعضی سايت‌ها و ممانعت از حضور نمايندگان کانديداهای اصلاح‌طلب در اين سايت‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.

با وجود آن‌که هنوز نتايج انتخابات رسما اعلام نشده، اما لیست‌هایی که حاکی از پيروزی چشمگير نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراهاست به بيرون درز کرده است. بر اساس برخی از اين لیست‌ها، که اصلاح طلبان می‌گويند مربوط به چند منطقه در تهران است، ائتلاف اصلاح‌طلبان بيشترين آرا، و فهرست حاميان محمود احمدی‌نژاد کمترين آرا را به دست آورده‌اند. در همين حال برخی سايت‌های اينترنتی نزديک به آقای احمدی‌نژاد لیست‌هایی با نتايج معکوس را منتشر کرده‌اند.

نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان می‌گويند که تأخير در اعلام نتايج، به منظور دست‌کاری در شمارش آراست.

گفته می‌شود آقايان کروبی، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، تبادل نظرهایی را برای جلوگيری از تخلف در شمارش آرا انجام داده‌اند.

برخی ناظران معتقدند که احراز بالاترين رأی مجلس خبرگان توسط هاشمی رفسنجانی و همزمانی دو انتخابات، دليل بر اين است که در شوراها نيز ائتلاف اصلاح‌طلبان بالاترين رأی را کسب خواهد کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک