تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هشدار ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نسبت به "خدشه‌دار شدن آرا مردم"



ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه که "‌خدشه‌دار شدن آراء مردم" خوانده است
هشدار داد.

در بخش‌هایی از این بیانیه با اشاره به وقوع "برخی حوادث" در پایان انتخابات آمده است: "اگر خدشه‌‏ای در آرای مردم كه با حضور حماسه ساز خود بار ديگر وجهه مردم‌‏سالار نظام را به نمايش گذاشتند به وجود آيد، اصل جمهوريت نظام به زير سئوال رفته و هزينه‌‏ای گزاف را به جامعه ما تحميل می‌‏كند كه شايسته حضور ميليونی شما شهروندان عزيز نيست".

این بیانیه با توجه به روشن نبودن چگونگی شمارش آرا تا ساعاتی پس از پایان انتخابات می‌افزاید: "اختلاف نظر ميان نهاد ناظر و مجری انتخابات شورای شهر تا حدی است كه ساعت‌‏ها پس از اتمام زمان رای گيری، شمارش آراء آغاز نشد و سخنان ضد و نقيض از سوی مجريان و ناظران در گفت و گو با خبرگزاری‌‏ها فضا را به شدت پر ترديد كرده است . اين ناهماهنگی‌‏ها نگرانی جدی را برای مردم و منتخبان آنها به وجود آورده است".

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با ابراز نگرانی از این فضا اعلام کرده است: "اين عدم هماهنگی شبهات بسياری را باعث شده كه مخدوش شدن آرای مردم را به اذهان متبادر می‌‏كند".


این ائتلاف درپایان از متوليان انتخابات خواسته است "بر اساس توافق‌‏های قبلی پذيرای حضور نمايندگان نامزدها در تمامی مراحل شمارش آراء باشند و هرگونه سد و مزاحمت را از پيش پای آنان بردارند تا از اين رهگذر شمارش آراء بدون شبهه و با كمترين ايراد، نهايی شود".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک