تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بريتانيا نيز به بحث عراق می‌پردازد


میزگرد خبری مشترک کاندولیزا رایس و جک استرا در عراق هنگامی که او وزیر امورخارجه بریتانیا بود

دولت بريتانيا برای تغيير سياست در عراق تحت فشارهای تازه‌ای از سوی پارلمان اين کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جک استرا، رهبر مجلس عوام بريتانيا روز پنج‌شنبه گفت تونی بلر نخست وزير اين کشور در نظر دارد که ماه ژانويه آينده، درگيری بريتانيا در عراق را به يک بحث پارلمانی بگذارد.

۱۰ روز پس از آنکه يک گروه ويژه مطالعات عراق در آمريکا نتيجه بررسی‌های خود را برای تغيير سياست ايالات متحده در عراق منتشر کرد، دولت بريتانيا نيز برای انجام مطالعات مشابهی زیر فشار فرار گرفته است.

گزارش گروه مطالعات عراق در آمريکا که به پيشنهادات گروه "بيکر- هميلتون" شهرت يافته، در ديدار اخير جرج بوش و تونی بلر مورد بحث قرار گرفت و هر دو بر اهميت اين پيشنهادات تاکيد کردند. اما برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف نظر کاخ سفيد و تونی بلر بر سر برخی توصيه‌های اين گزارش، به‌ويژه در مورد اولويت دادن به حل مسئله فلسطين است.

برخی از ناظران برآنند که بين نخست وزير و پارلمان بريتانيا نيز بر سر استراتژی کنونی نيروهای ائتلاف در عراق شکاف‌های جدی‌تری به وجود آمده و همين مسئله تونی بلر را وادار به پذيرش يک بحث پارلمانی در اين زمينه کرده است.

جک استرا، رئيس مجلس عوام بريتانيا، تاريخ دقيق پرداختن مجلس به اين مسئله را اعلام نکرده اما تاکيد کرده است که تا قبل از پايان ماه ژانويه، اين بحث‌ها آغاز خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک