تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

"اعتراض" دانشجویان به سخنرانی وزیر کشور

جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ وزير كشور با عنوان "از شعار تا عمل، نقد عملكرد دولت نهم" در تالار فجر دانشگاه شيراز، به دليل اعتراضات دانشجويی به" تشنج" كشيده شد.

اين جلسه توسط انجمن فرهنگ و سياست، بسيج دانشجويی، جامعه اسلامی دانشجويان و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شيراز با حضور رييس دانشگاه شيراز، استاندار فارس و ساير مسئولان استان برگزار شد.

بنا به گزارش ایلنا، پس از سخنرانی وزير كشور مجری برنامه اعلام كرد كه پرسش‌‏های شفاهی تنها از سوی نمايندگان چهار تشكل ميزبان و سئوالات ساير دانشجويان به صورت كتبی مطرح خواهد شد.

درمیان کسانی که از وزیر کشور در این جلسه پرسش می‌کردند، نماينده انجمن فرهنگ و سياست، ازميزان همكاری بسيج در برگزاری انتخابات بود سئوال کرد که آقای پورمحمدی در پاسخ گفت كه بسيج فقط گزارش‌‏های مردمی را تأييد می‌‏كند و گزارش‌‏های تاييدشده توسط بسيج می‌‏تواند در تأييد يا رد صلاحيت افراد مورد استفاده باشد.

خبرگزاری کار ایران می‌نویسد، اين قسمت از سخنان وزير با اعتراض دانشجويان روبرو شد و حاضران در سالن، وزير كشور را "هو" كردند.

ایلنا می‌افزاید، در این جلسه همچنین نماينده بسيج دانشجويی در مورد" فضای راكد دانشجويی" در دانشگاه‌‏ها صحبت كرد كه دانشجويان با فرياد "فضا بسته است، نه راكد"، اعتراض خود را اعلام كردند.

برپایه این گزارش، در حالی كه مصطفی پورمحمدی،وزير كشور، از سالم بودن فضای سياسی دانشگاه‌‏ها و سفرهای استانی هيات دولت سخن می‌‏گفت، "محمد هاديان"، عضو شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه‌‏های شيراز و علوم پزشكی، كه اجازه صحبت كردن در پشت تريبون را نيافته بود، از ميان جمعيت با فرياد خطاب به وزير كشور، اظهار داشت: "شخصی كه به عنوان نماينده انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه شيراز صحبت كرد، عضو انجمن اسلامی مستقل است كه به تازگی و توسط مديريت دانشگاه تأسيس شده است و اخيراً با حذف كلمه "مستقل" تلاش می‌‏كنند كه از پيشينه 27 ساله انجمن اسلامی دانشگاه‌‏های شيراز و علوم پزشكی سوءاستفاده كنند".

این دانشجو در ادامه گفت: "شما از فضای سالم سياسی در دانشگاه‌‏ها صحبت كرديد، معنای دانشجوی ستاره‌‏دار چيست؟"

ایلنا گزارش می‌دهد، صحبت‌‏های هاديان در چندين نوبت با تشويق‌‏های مكرر دانشجويان همراه بود.

وزير كشور به این دانشجوپاسخ داد: "از ميان 14 هزار دانشجو، احضار 50 نفر به كميته انضباطی امری طبيعی است" که با فریاد‌های"به چه جرمی" مواجه شد.

خبرگزاری کار ایران در ادامه آورده است، زمانی كه پورمحمدی يك سئوال كتبی درباره عملكرد دولت در مسئله هسته‌‏ای قرائت كرد، با واكنش شديد دانشجويان مواجه شد و از پاسخگويی به اين سئوال منصرف شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک