تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مشکلات مالی روسیه در ساخت نیروگاه بوشهر

غلامرضا آقازاده رييس سازمان انرژی اتمی از مشکلات مالی طرف روسی در ساخت نیروگاه بوشهر خبر داد.

آقازاده روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود گفت: "طرف روسی برای تعهدات خود در راه‌اندازی نيروگاه بوشهر مشكلات مالی دارد و از ما می‌‌خواهد فراتراز تعهدات خود كمك مالی كنيم".

غلامرضا آقازاده افزود: "ايران آمادگی دارد برای حل مشكلات مالی نيروگاه بوشهر به طرف روسی كمك كند، اما اين به عنوان تعهد نيست".

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين‌ كه آيا سوخت نيروگاه در اسفند ماه به ايران ارسال می‌‌شود، گفت: "تغييری در برنامه ايجاد نشده است".

روسیه بارها تحویل سوخت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به تاخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، سرگئی كرينكو، رييس آژانس فدرال اتمی روسيه، نيزدر این کنفرانس خبری گفت: "درروند راه‌اندازی نيروگاه بوشهر بهبود نسبی صورت گرفته اما كافی نيست".

آقای كرينكو يكي از مهمترين موانع در بهره‌برداری از نیرگاه بوشهر را مساله تامين مالی و ارسال به موقع تجهيزات، به خصوص تجهيزات ساخته شده در كشورهای ثالث بيان كرد.

از سوی دیگر معاون سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده است که تهران سر رسيد پرداخت‌های نيروگاه اتمی بوشهر به روسيه را جلو می‌‌اندازد تا مشكلات مالی طرف روسی برای ساخت تجهيزات نيروگاه بوشهر بر طرف شود.


به گزارش خبرگزاری فارس،محمد سعيدی از محدودیت شرکت‌های روسی در ساخت برخی تجهیزات نیروگاه بوشهر خبر داد و اظهارداشت: "شركت‌های روسی برای ساخت برخی تجهيزات نيروگاه بوشهر محدوديت دارند و ساخت اين تجهيزات را به يكی از شركت‌های طرف قرارداد خود سپرده‌اند".

آقای سعیدی همچنین ابراز امیدواری کرده است که مشكلات مالی پيمانكار روسی ظرف چهار ماه آينده حل شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک