تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بیانیه دفتر تحکیم وحدت به‌مناسبت حوادث دانشگاه امیرکبیر

به‌دنبال تشنج در سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، دردانشگاه امیرکبیر تهران، شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بیانیه‌ای صادر کرد.

دفتر تحکیم وحدت با انتقاد از سیاست‌های دولت نهم در عرصه‌های اقتصادی وسیاسی، دولت محمود احمدی نژاد را به "عوام‌فریبی" و دادن "وعده‌های دور از واقعیت" متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است که با سیاست‌های دولت نهم، ایران "در آستانه تحريم‌های بين‌المللی قرار گرفته است و ضربات فراوانی به منافع ملی وارد آمده است".

این بیانیه می‌افزاید: "درعرصه آزادی بيان، مطبوعات مستقل توقيف شدند و سايت‌های فراوانی مسدود گشته است وبسياری از احزاب بزرگ كشور فاقد نشريه می‌باشند، بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محاكمه و راهی زندان شدند فشارها برفعالان سياسی فرهنگی و مدنی دگر‌انديش افزايش يافت و تشكل‌های سياسی و صنفی با مشكلات فراوانی روبه رو گشتند ".

در بخش دیگری از بیانیه دفتر تحکیم وحدت آمده است: "با آغاز به قدرت رسيدن دولت نهم ...اساتيد دگرانديش به اجبار بازنشسته و اخراج شدند و در راه تدريس و تحقيق بسياری از اساتيد مشكلات فراوان پديد آمد و روسای انتصابی ... مشكلات فراوان صنفی و آموزشی در دانشگاه‌های کشور به وجود آورده‌اند، شوراهای صنفی، انجمن‌های اسلامی و كانون‌های فرهنگی با مشكلات فراوان مواجه گشتند، نشريات دانشجويی فراوانی تعطيل گشت بيش از دويست تن از فعالان دانشجويی به كميته‌های انظباطی احضار شدند ... فعالان دانشجويی ستاره‌دار گشتند و در راه ادامه تحصيل آنها مشكلات فراوان پديد آمد امكانات رفاهی دانشگاه‌ها به شدت كاهش يافته است و بسياری از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجويی با مشكلات فراوان رفاهی روبرو هستند".

دفتر تحکیم وحدت با اشاره به سخنرانی روز دوشنبه آقای احمدی‌نژاد در دانشگاه امیرکبیر می‌افزاید: "حضور دانشجويان گلچين شده از برخی نهادهای خاص كه ازدانشگاه‌های ديگر به دانشگاه اميركبير آمده بودند مانع بلند شدن صدای اعتراضی دانشجويان نگرديد".

دفتر تحکیم همچنین در بیانیه خود به از "اقداماتی" یاد می‌کند که "از سوی برخی افراد مشکوک روی داد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک