تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گردهم‌آیی دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر




جمعی از دانشجويان دانشگاه‌‏های تهران روز یک‌شنبه در دانشگاه امیرکبیر تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، از صبح یک‌شنبه نيروهای انتظامی و امنيتی در خيابان‌‏های اطراف دانشگاه حضور گسترده داشتند و دانشجويانی كه قصد داشتند وارد دانشگاه شوند می‌‏بايست از حلقه‌‏های متعدد نيروهای امنيتی و انتظامات دانشگاه عبور ‏كنند.

خبرگزاری کار ایران گزارش می‌دهد دانشجويان با برخی برخوردهای پراكنده از سوی نيروهای حاضر مواجه شدند. ایلنا به ماهیت این" نیروها" اشاره نکرده است.

بر اساس این گزارش، بيش از هزار نفر از دانشجويان با حضور در صحن مركزی دانشگاه، برنامه تريبون آزاد خود را برگزار كردند.

در ابتدای اين تريبون، علی نكونسبتی، عضو شورای مركزی دفتر تحكيم وحدت، با اشاره به انتصابی بودن دكتر رهايی، رييس دانشگاه اميركبير، گفت: ايشان چون خودشان انتصابی هستند، فكر می‌كنند انجمن اسلامی دانشگاه هم بايد انتصابی باشد".

این عضو تحکیم وحدت در ادامه، با اشاره به اين‌كه معضلات ما فقط به دانشگاه‌‏ها خلاصه نمی‌شود، گفت: "امروز با روزنامه‌‏ها به شدت برخورد می‌شود، جنبش زنان با برخورد قهرآميز مواجه می‌شود ... و اين نتيجه برخی سياست‌‏های غلط مسئولان است".

نكو نسبتی با اشاره به آمارها احضارها و بازداشت دانشجويان و احكام كميته انضباطی گفت: دكتر زاهدی از عهده اداره وزارتخانه برنمی‌‏آيد و وقت آن رسيده است كه اين شخص به خاطر عملكردش در وزارت علوم، از اين سمت استعفا داده و مورد بازخواست قرار گيرد".

در ادامه، اسماعیل سلمان‌پور، یکی دیگر از اعضای انجمن اسلامی امیرکبیر، با اشاره به اين‌كه قرار است روز دوشنبه رییس‌جمهوری ایران در دانشگاه اميركبير حضور يابد، گفت:" آقای احمدی‌‏نژاد! دانشجويان پلی‌‌تكنيك آنهايی هستند كه امروز اينجا تجمع كرده‌‏اند".

عباس حكيم‌‏زاده، دیگر عضو انجمن اسلامی امیرکبیر، با اعتراض به گذشت بيش از ۸۰ روز از بازداشت دكتر كيوان انصاری، گفت:" ما آرزو داريم ايشان هر چه سريع‌‏تر از زندان آزاد شوند".

حكيم‌‏زاده در ادامه نسبت به تفكری كه به انجمن‌‏های اسلامی توصيه می‌‏كند وجهه دينی خود را تقويت كنند و دانشجويان سكولار را از انجمن‌‏ها اخراج كنند، گفت: "دانشجويان امروز هوشيارتر از آن هستند كه در دام ايدئولوژی‌‏گرايی مرتجعانه دهه ۶۰ بيفتند و همواره از حقوق انسانی كليه افراد، فارغ از نوع انديشه، فكر و مذهب‌‏شان دفاع خواهند كرد".

در این گردهم‌آیی چند دانشجوی دیگر نیز در سخنرانی‌های خود نسبت به اعمال فشار بر استادان و بازنشستگی اجباری آنان، و ستاره‌دار شدن دانشجویان اعتراض کردند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فروغ شاه‌چهره فرهنگ ما

تورم ساختاری عليه گرانی ساختگی

«اشپيگل» ۶۰ ساله شد

داستان فهيمه

سفر به ایران، برنده جشنواره فیلم نیویورک