تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

روحانی: هر ۸ سال یک انقلاب، راه به جایی نمی‌برد

حسن روحانی، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت اظهار داشت: "برای دستيابی به توسعه همه لوازم آن بايد مد نظر قرار گيرد. توسعه دارای قانون و روند خود است. ما نمی‌‏توانيم از قوانين اجتماعی يا اقتصادی، فرار كنيم. در چارچوب آن روند و مقررات می‌‏توانيم به آن هدف دست پيدا كنيم".

حسن روحانی که در مراسم افتتاحیه "كنفرانس تامين مالی پروژه‌‏های صنعت نفت" سخن می‌گفت، افزود: "ما كه نمی‌‏توانيم هر چند سال يك بار يك قانون و مقررات و يك مسير پيش پای مردم بگذاريم. ما نمی‌‏توانيم در هر اعلاميه و در هر سخنرانی ـ كه خوشبختانه يا متأسفانه مسوولين جمهوری اسلامی ايران زياد حرف می‌‏زنند و انشاالله زياد هم عمل می‌‏كنندـ طرح تازه‌‏ای بدهيم كه موجب دلهره مردم شود".

به گزارش ایلنا، آقای روحانی با اشاره به تحولات پی درپی در ایران اظهار داشت: "اگر قرار باشد هر هشت سال يك بار در كشور انقلاب كنيم، هيچ وقت به جايی نمی‌‏رسيم اما اگر يك بار انقلاب كرديم و هشت سال‌‏ها يك زنجير را تشكيل دهد و هر هشت ساله‌‏ای، ساختمان نيمه‌‏كاره هشت سال قبل را كامل‌‏تر كند، آن وقت ما به توسعه می‌‏رسيم".

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت ثبات سیاسی و اقتصادی را پیش‌شرط توسعه ارزیابی کرد و با انتقاد از ناپایداری قوانین گفت: "آن كسی كه سرمايه‌‏دار است و آن كسی كه پروژه بزرگ دارد و آن كس كه در يك برنامه چندساله فعاليت دارد، هر بار بايد مراقب باشد و همه سخنان را به دقت گوش كند كه آيا سرمايه‌‏اش و برنامه‌‏اش می‌‏تواند در مسير ديروز باشد؟ آيا مقررات و راه كشورش همان است كه ديروز بوده است يا سخن و راه جديدی امروز مطرح است؟ ما بدون ثبات سياسی و اقتصادی نمی‌‏توانيم به توسعه برسيم. اگر هر روز اقتصاد ما يك مقررات و يك مسير دارد، ما نمی‌‏توانيم به اهداف ملی خود دست پيدا كنيم".

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران سپس با اشاره به گزینه‌های در پیش روی صنعت نفت اظهار داشت: "نفت جايگاه خاص و ويژه خود را دارد. در بحث نفت و گاز ده‌‏ها بحث مهم و اساسی وجود دارد ... آيا نفت را ذخيره كنيم و نگه داريم؟ آيا قدرت ما در بالا بودن ذخاير ماست يا در بالا بودن توليد ماست؟ يا اينكه قدرت ما در توان توليد است، بدون توسعه توليد فعلی؟ آيا قدرت ما در صادرات و قبضه كردن بازار نفت است؟ آيا قدرت ما در درآمد ارزی بخش نفت و گاز است. كدام است؟ تا استراتژي مشخص نشود و راه معلوم نشود، ما در مسير راه دچار تغيير و ترديد می‌‏شويم".

روحانی با تاكيد بر اينكه هيچ چيز برای پروژه‌‏های بزرگ و بلندمدت خطرناک‌تر از تغيير و ترديد نيست از اینکه پروژه‌های نفت و گاز ایران به‌طورمعمول از طریق "فاينانس" يا "بای بك" تامین می‌شود ابراز تاسف کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت