تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اسماعيل هنيه: اسرائيل را به رسميت نمی‌شناسيم


استقبال معاون اول رییس جمهوری ایران از اسماعیل هنیه در تهران- عکس: مهدی قاسمی، ایسنا

نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين که برای يک ديدار چهار روزه در تهران به سر می‌برد، بار ديگر تاکيد کرده است که دولت او اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت.

اسماعيل هنيه رهبر سازمان تندرو حماس که سال گذشته در انتخابات پارلمانی فلسطينيان به نخست‌وزيری رسيد، امروز در مراسم نماز جمعه تهران شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، وی که از حکومت اسرائيل به عنوان رژيم غاصب صهيونيستی نام می‌برد، گفت که حرکت جهادی فلسطينيان تا آزادی کامل بيت‌المقدس و سرزمين‌های فلسطينی ادامه خواهد يافت.

نخست وزير دولت خودگردان تاکيد کرد که استکبار جهانی و صهيونيست‌ها از ما می‌خواهند که غاصبان سرزمينمان را به رسميت بشناسيم، مقاومت جهادی خود را متوقف کنيم و به قراردادهای قبلا امضا شده پا‌ی‌بند باشيم. اما من قاطعانه می‌گويم که هرگز چنين اتفاقی نخواهد افتاد.

يک‌ماه پيش نيز که بين اسماعيل هنيه و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان، گفتگوهای مفصلی برای تشکيل دولت وحدت ملی فلسطينيان با ايفای نقش اصلی توسط دو جناح الفتح و حماس صورت گرفت، توافق و تفاهم گسترده‌ای در اين زمينه به دست آمد. اما تنها مشکل عمده، اختلاف بر سر به رسميت شناختن دولت اسرائيل بود.
قرار است اسماعيل هنيه طی اقامت خود در ايران با اکثر مقامات جمهوری اسلامی ديدار و گفتگو کند.

در همین‌باره:

حزب‌الله لبنان: تسلیم نمی‌شویم
استعفای ۵ وزیر شیعه کابینه لبنان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت