تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

حزب‌الله لبنان: تسليم نمی‌شويم

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان گفت که نيروهای مخالف تحت امر او، تا به زير کشيدن دولت مورد حمايت غرب در لبنان به اعتراضات توده‌ای خود ادامه خواهند داد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکيد کرد آنها که بر روی تسليم ما شرط بندی کرده‌اند در توهم بسر می‌برند.

اکنون نزديک به يک هفته از به خيابان آمدن صدها هزار نفر از افراد حزب‌الله و دو گروه از موتلفين آنان در بيروت و در اعتراض به دولت فواد سينيوره می‌گذرد. اين نيروها خواهان استعفای دولت سينيوره و تشکيل يک دولت ائتلاف ملی هستند. فواد سينيوره می‌گويد که دولتش منتخب مجلس و قانونی است و حزب‌الله و موتلفين آن از طرف سوريه حمايت و تحريک می‌شوند. دولت سينيوره در سال ۲۰۰۵، از سوی اکثريت پارلمان لبنان که گرايش مخالف سوريه دارند، انتخاب شده است.

برخی ناظران درآغاز اين تظاهرات، ايجاد درگيری و سقوط دولت سينيوره را پيش‌بينی می‌کردند. اما فواد سينيوره از به خيابان آوردن حاميان دولت خود پرهيز و تنها ارتش لبنان را برای حفظ نظم در سطح شهر مستقر کرده است.

حسن نصرالله در پيام امروز خود تظاهرات حزب‌الله را مسالمت‌آميز و متمدنانه خواند و از مردم لبنان دعوت کرد تا برای اشکال ديگری از اعتراضات صلح‌آميز، آمادگی داشته باشند.

دولت فواد سينيوره روز پنجشنبه مخالفان خود را به گفتگو فراخواند و اظهار داشت که هرچقدر هم که زمان بگذرد، لبنانی‌ها راهی جز کنار هم نشستن ندارند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت