تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کابینه هلند پیشنهاد عفو پناهجویان را نپذیرفت


عکس از WFA

لاهه، ۵ دسامبر – اخراج پناهجویانی که سال‌ها است در هلند اقامت دارند متوقف نمی‌شود. توقف این اخراج‌ها که از سوی بیش از نیمی از نمایندگان پارلمان هلند درخواست شده بود از سوی هیئت وزرای این کشور رد شد.

وزیر فعلی امور خارجیان، خانم فردونک از حزب دست راستی فِ.فِ.دِ، امروز این مسئله را طی نامه‌ای به مجلس هلند خبر داد.
احزاب گوناگون هلند از جمله حزب کار، حزب سوسیالیست، اتحاد مسیحی، دی ۶۶ و حزب برای حیوانات خواستار آنند که خانم فردونک هیچیک از پناهجویان مشمول قانون پیشین خارجیان را از کشور بیرون نکند تا برای این گروه بعداً یک عفو عمومی به اجرا درآید. خانم فردونک پس از مشورت با نخست وزیر، نایب وزیر و وزیر دادگستری اعلام کرد که اِعمال یک‌چنین تأخیری در بازگرداندن پناهجویان از نظر قانونی نامناسب و از نظر عملی غیر قابل اجرا است.

این نامه و محتوای آن بنا به گفته افراد مربوطه به دشواری ترتیب داده شده‌است. حزب دست راستی سِ.دِ.آ ( فراخوان مسیحی دموکراتیک) در نظر داشته تا کمی با مجلسیان مدارا نشان دهد و خانواده‌های پناهجویی که دارای فرزند هستند را از هلند اخراج نکند ولی اعضاء حزب ف.ف.د (حزب مردمی آزادی و دموکراسی) با این مورد شدیداً مخالفت کرده‌اند و این باعث رد کلی پیشنهاد اکثریت پارلمان شد.
این لایحه پیشنهادی هفته پیش از سوی آقای بوس، رهبر حزب کار به پارلمان ارائه شده‌بود. این حزب معتقد است که باید برای پناهجویانی که سال‌ها است در انتظار اجازه اقامت بسر می‌برند کاری کرد.

-------------------------

اصل مطلب

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت