تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دیدار ماموران تحقیق اسکاتلندیارد با مقامات روسیه

دادستان‌های روسیه با مقامات بریتانیایی که درباره مرگ الکساندر لیت‌ویننکو، جاسوس سابق روس، تحقیق می‌کنند روز سه‌شنبه دیدار کردند.

در بیانیه‌ای که از طرف دفتر دادستان کل روسیه، که به همین مناسبت صادر شده، آمده است: "مأموران تحقیق اسکاتلندیارد و مقامات اداره دادستانی کل روسیه با هم دیدار کردند".

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف برای همکاری سازنده اعلام آمادگی کرده‌اند و دادستان‌‌های روسیه "بار دیگر بر علاقه‌مندی خود برای انجام یک تحقیق بی‌طرفانه درباره شرایط مرگ الکساندر لیت‌ویننکو تأکید کردند. مقامات بسیار زبده دادستانی روسیه به مأموران تحقیق بریتانیایی کمک خواهند کرد".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی از مقامات ضد تروریسم بریتانیا روز دوشنبه برای تحقیق درباره مرگ لیت‌ویننکو به روسیه رفته‌اند. لیت‌ویننکو در لندن با پلونیوم ۲۱۰، که عنصری رادیو اکتیو است، مسموم شد و در ۲۳ نوامبر درگذشت.

در پی مرگ لیت‌ویننکو در لندن، رسانه‌ها پیامی را منتشر کردند که وی ولادیمیر پوتین را مسئول مرگ خود دانسته بود. رییس‌ جمهوری روسیه این اتهام را رد کرده است.

با مسموم‌شدن جاسوس پیشین کاگ‌ب با مواد رادیو اکتیو، مقامات مسئول بریتانیایی دریافتند چندین مکان و از جمله پنج هواپیمای مسافربری با مواد پرتوزای خطرناک آلوده شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت راه و ترابری روسیه روز شنبه اعلام کرد که پرتوهای رادیواکتیو در یک هواپیمای فنلاندی نیز در فرودگاه مسکو یافت شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت