تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کوفی عنان: عراق از زمان صدام بدتر شده است

کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل متحد، اوضاع کنونی عراق را "بسیار بدتر" از جنگ داخلی توصیف کرد و آن را "به‌شدت خطرناک" خواند.

به گزارش خبرگزاری آسو شیتد پرس، آقای عنان که با شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت جامعه جهانی باید برای کمک به بازسازی این کشور بشتابد؛ چراکه روشن نیست که عراق خود از عهده این کار برآید.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: "چند سال پیش، هنگامی که ما در لبنان یا جاهای دیگر شاهد درگیری و نزاع بودیم، به آن جنگ داخلی می‌گفتیم؛ اکنون با توجه به سطح خشونت‌ها (و) دامنه کشتار و مصیبت، و همچنین شیوه‌ چینش نیروها در برابر هم، وضع عراق بسیار بدتر است".

کوفی عنان به شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفت: "عراقی‌ها دیکتاتوری داشتند که بی‌رحم بود. بااین حال آنها خیابان‌های خود را داشتند، می‌توانستند بیرون بیایند، بچه‌هایشان می‌توانستند به مدرسه بروند و به خانه برگردند بی‌آن‌که مادر و پدر از خود بپرسند که آیا دوباره فرزندم را می‌بینم؟"

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه افزود: "دولت عراق نتوانسته است خشونت را کنترل کند. این جامعه به امنیت نیاز دارد و فضایی امن می‌خواهد که پیشرفت کند، بدون امنیت کار زیادی نمی‌توان انجام داد؛ نه بهبودی و نه بازسازی".

جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق، پیش از این با برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای بررسی نا‌آرامی‌های عراق مخالفت کرده بود.

عبدالعزیز حکیم، رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، نیز با پیشنهاد آقای عنان مخالف است. حکیم روز دوشنبه با جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، درباره اوضاع عراق گفت‌وگو می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت