تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران هيچ فعاليت پنهانی هسته‌ای نداشته و ندارد


محمد علی حسينی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به اظهارات محمد البرادعی مبنی بر مواجه شدن تحقيقات آژانس با پرسش‌های بدون پاسخ پيرامون فعالیت‌های هسته‌ای حساس تهران گفت: ايران هيچ فعاليت پنهانی هسته‌ای نداشته و ندارد و برابر موافقت‌نامه پادمانی، هر آنچه را كه لازم بود در خصوص فعاليت‌ها و تأسيسات هسته‌ای خود اظهار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای حسینی افزود: تنها در يك مرحله، در مدت سه سال گذشته بيش از دوهزار صفحه اظهارنامه پيرامون فعاليت‌های هسته‌ای ايران به آژانس ارسال شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت : در مورد تأسيسات نطنز نيز ايران زودتر از موعد مقرر و تعهد خويش، (گزارش) تأسيسات آن را اعلام داشته است.

دفتر رسانه‌ای محمد البرادعی روز سه‌شنبه اظهارات وی را درباره پرونده هسته‌ای ایران منتشر کرد.

آقای البرادعی گفته بود: "هنگامی که ما در ایران پرسش‌هایی مطرح می‌کنیم، می‌خواهیم تاریخ را بازسازی کنیم. [می‌خواهیم بدانیم] ایران به چه چیزی رسیده است؟ چه کسی دخالت داشته است؟ فلان آزمایش خاص برای چه بوده است؟ کی و کجا این آزمایش انجام شده است؟"

ایران در اقدامی، که از سوی محمد البرادعی "گام‌هایی مهم" توصیف شد، هفته گذشته اعلام کرد که حاضر است گزارش‌های عملیات غنی‌سازی آزمایشی اورانیوم را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بگذارد.

پیش از این اقدام ایران، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفت که این آژانس، پرونده کمک فنی به رآکتور آب سنگین اراک را کنار بگذارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت