تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مهدی كروبی: از اقدامات نيروهای غيبی در انتخابات نگرانيم


مهدی کروبی، دبيركل حزب اعتماد ملی، صبح امروز در يک كنفرانس خبری، فهرست سراسری اين حزب در انتخابات خبرگان را اعلام كرد. مهدی كروبی اظهار داشت که دربرخی استان‌ها، حزب اعتماد ملی فهرستی کامل ارائه کرده است و دربرخی استان‌ها این حزب منتظر تجدید نظر درباره رد صلاحیت‌شدگان است.

به گفته مهدی كروبی، نامزدهای حزب اعتماد ملی در تهران شانزده نفر هستند كه حدود هفت نفر از آنها با كانديداهای جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم مشترکند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، علی مشكينی، محمدی گيلانی، محسن قمی، هاشم هاشم‌‏زاده هريسی، محسن خرازی، محسن اسماعيلی، باقری كنی، موسوی تبريزی، هاشم بدهايی، امين سبزواری، هادوی، قائم‌‏مقامی، كازرونی و فاضل گلپايگانی نامزدهای حزب اعتماد ملی در انتخابات خبرگان تهران هستند.

به گزارش روزنا، دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از شیوه تعیین صلاحیت‌ها گفت: "انتظار نداشتيم پس از ۲۸ سال كه از عمر پربركت جمهوری اسلامی گذشته است، در يک انتخابات حساس و مهم، به‌‏گونه‌‏ای عمل شود كه در استان‌‏ها امكان رقابت وجود نداشته باشد".

مهدی کروبی افزود: "مجلس خبرگان به ۸۶ نفر نماينده نياز دارد؛ اما تنها ۱۴۹ نفر نامزد در انتخابات اين مجلس حضور دارند، يعنی كمتر از دو برابر تعداد لازم. در حالی كه حداقل در انتخابات بايد دو برابر نمايندگان، نامزد وجود داشته باشد".

آقای کروبی در ادامه با اشاره به انتخابات خبرگان سال ۱۳۶۱ اظهار داشت:" فضا به گونه‌‏ای شده است كه بعد از ۲۸ سال فضلا و علما به شركت در انتخابات خبرگان اشتياق ندارند. فضايی به وجود آمده است كه اغلب علما از آبرو و حيثيت‌شان می‌‏ترسند. من به آيت‌‏الله بجنوردی توصيه كردم كه در انتخابات ثبت نام كند اما او گفت: می‌‏ترسم پدرم را تخريب كنند و زير سوال ببرند".

مهدی كروبی همچنین درباره سلامت انتخابات اظهار داشت: "نسبت به اقدامات نيروهای غيبی در انتخابات نگرانيم اما با توصيه‌‏هايی كه رهبری داد، چه به صورت علنی و چه نامه‌‏ای كه مرقوم فرموده‌‏اند، انتظار داريم كه چنين اتفاقی نيفتد".

وی در مورد جلسه دوشنبه ‌‏شب خود با نماينده ستاد ائتلاف اصلاح‌‏طلبان گفت: "آقايان آمدند و همديگر را ديديم. آنها صحبت‌‏هايی را مطرح كردند، من هم بررسی آن را به تيم حزب اعتماد ملی محول كردم. گفته‌‏ايم كه يكی دو نفر خاصی داريم كه بايد در ليست قرار بگيرد. معتقدم بايد ليست به سمتی برود كه اكثريت، مشترک باشد. ما ائتلافمان با شخصيت‌‏هاست نه با احزاب و سازمان‌‏ها".

كروبی در مورد جنبش مردمی اصلاحات گفت:" آنها دوستان ما هستند. سال‌‏ها با هم در جاهای مختلف بوده‌‏ايم. به تكثر و رقابت و حفظ حرمت همديگر معتقد هستيم و بعضی از كانديداهاي آنها در ليست ما هستند اما ظرفيت ليست پانزده نفر است و اگر كسی در آن قرار نگيرد، به معنای نفی آن فرد نيست".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت