تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گروگانگيری نود نفره در خیابان ولیعصر

عامل گروگانگيری صبح امروز مدرسه راهنمايی پسرانه فلق پس از 150 دقيقه خود را تسليم مأموران پليس كرد.


محمد همتی سركلانتر مركزی سوم درباره اين گروگانگيری گفت: ساعت 40/10 دقيقه صبح امروز مردی حدوداً 34 ساله به نام علی همراه دختر 13 ساله خود وارد مدرسه پسرانه فلق شد.

مسئولان مدرسه به گمان اينكه وی از اوليا دانش‌آموزان است مقاومتی در برابر ورود او به مدرسه نكرده بودند.

وی ادامه داد: اين مرد مسلح در ادامه حدود 90 نفر از دانش‌آموزان مدرسه را با انگيزه‌ای نامشخص به گروگان گرفت.

با شروع گروگانگيری مأموران پليس در جريان ماجرا قرار گرفته و بلافاصله مدرسه را به محاصره درآوردند.
اين مقام انتظامی اضافه كرد: اين مرد مسلح همچنين در جريان گروگانگيری خود اقدام به شليك دو تير هوايی كرده بود كه باعث ايجاد ترس شديد بين دانش‌آموزان شده بود.

وی گفت: پس از بررسی اوليه مدرسه و اوضاع از طريق صحبتهای روانی وارد مذاكره با اين گروگانگير شده و توانستيم اكثر گروگانها را آزاد كنيم.

همتی در ادامه افزود: با توجه به اينكه دختر مرد گروگانگير همراه او بود مأموران احتمال دادند از طريق بحث‌های عاطفی بتوانند او را مجبور به تسليم شدن بكنند به همين خاطر از اين طريق وارد عمل شده و پس از حدود 150 دقيقه گروگانگيری مرد 34 ساله با رها كردن 12 دانش‌آموز به اين غائله خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سركلانتری سوم مركزی تهران در ادامه خاطرنشان كرد: مرد گروگانگير از يكی از شهرستانهای كشور به تهران آمده بود و خواستار مذاكره با نماينده‌هايی از سران سه قوه شده بود. به همين خاطر دو تن از قضات دادسرای منطقه نيز در محل گروگانگير حاضر و با او وارد مذاكره شدند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اينكه چرا در اين گروگانگيری از مأموران مبارزه با گروگانگيری استفاده نشد، گفت: فرمانده ميدان بنده بودم و با توجه به شرايط حاكم بر مدرسه و شرايط فرد گروگانگير نياز به حضور مأموران ويژه را تشخيص ندادم.

مرد گروگانگير پس از تسليم شدن همراه دخترش به پليس امنيت تهران منتقل شد تا انگيزه‌اش در اين باره مشخص شود.

همچنين يكي از مأموران حاضر در محل گروگانگيری در اين باره گفت، مرد گروگانگير در محل سكونتش در يكی از شهرستان‌های كشور دچار مشكل شده بود كه از طريق قانونی موفق به حل آن نشده بود و به همين خاطر با سفر به تهران و انتخاب اين مدرسه دست به گروگانگيري زده بود تا به اين صورت بتواند مشكلش را حل كند.

يكی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه فلق نيز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با جزئيات اين گروگانگيری گفت: مرد گروگانگير يك اسلحه كلت در دستش داشت و چهار نارنجك جنگی نيز به بدنش بسته بود.

اين دانش آموز افزود: وی ابتدا به كلاس 3/3 رفته و با لگد در آن را باز كرد. او همراه دخترش بود و در كمتر از حدود 20 دقيقه حدود 90 دانش‌آموزان مدرسه را در يك محل جمع كرد. اين مرد مسلح تهديد می‌كرد اگر مشكلاتش حل نشود نارنجكها را منفجر می‌كند.

در حالي كه فرمانده ميدان از شليك دو تير در محل گروگانگيری خبر داده است دانش‌آموزان مدرسه مدعی‌‌اند گروگانگير 5 گلوله را در محل شليك كرده است.

نظرهای خوانندگان

in mavard va tamami mavard moshabeh
neshan az moshkelan va naamnihai in mamlekate
asliarin mojrem jamehe va masolin hastand
ik mojrem az koja miaid
mojrem motevald havades va sakhtare atraf khod ast
tamimi mardom iran darai moshkelat rohi va ravani hastan
ke baes vabani an mosolin nezam mibashand
va aval baid hamin masolin be dadgah beravan va eslah shavand
bad mardom

-- ahmad ، Nov 28, 2006 در ساعت 05:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت