تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

"خویشتن‌داری" اسراییل در برابر نقض آتش‌بس


سرباز اسرائیلی در نوار غزه- عکس: یاهو

گروه‌های مسلح فلسطینی با شلیک راکت به‌سوی اسراییل، آتش‌بس اعلام شده را نقض کردند.

شنبه شب، سخنگوی دولت فلسطینی اعلام کرده بود: : "پرزیدنت عباس و نخست‌وزیر اسماعیل هنیه، با همه جناح‌ها برای برقراری آرامش و توقف راکت‌باران از روز یک‌شنبه، به توافق رسیدند".

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسراییل، نیز در واکنش به این تصمیم فلسطینی‌ها اعلام کرد که عملیات نظامی را در نوار غزه متوقف و ارتش اسراییل را از اراضی فلسطینی خارج می‌کند.

گروه جهاد اسلامی و شاخه نظامی حماس که با آتش‌بس موافقت کرده بودند، هریک به‌صورت جداگانه مسئولیت پرتاب راکت به سوی اسراییل در صبح یک‌شنبه را به‌عهده گرفته‌اند.

غازی حمد، سخنگوی دولت حماس، روز یک‌شنبه این اقدام گروه‌های مسلح فلسطینی را تقبیح و آن را نقض آتش‌بس توصیف کرد.

از سوی دیگر، یک سخنگوی جهاد اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفت: " صبح امروز، حملات و دستگیری‌های اسراییل در جنین آغاز شده است".

ابو احمد افزود: " تا زمانی که دشمن صهیونیستی به‌طور کامل به آتش‌بس پایبند نباشد، ما هیچ آتش‌بسی را تحمل نخواهیم کرد".

عمیر پرتز، وزیر دفاع اسراییل، در واکنش به پرتاب راکت به اسراییل، تهدید کرد که خروج نیروهایش را از اراضی فلسطینی متوقف کند و "عملیات نظامی را از سربگیرد".

با این حال، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسراییل، روز یک‌شنبه اعلام کرد: "ما برای اینکه به آتش‌بس فرصت دیگری بدهیم، خویشتن‌داری و شکیبایی از خود نشان خواهیم داد".

نظرهای خوانندگان

این جمله يعنی چه: «عمیر پرتز، وزیر دفاع اسراییل، در واکنش به پرتاب راکت به اسراییل، تهدید کرد که عمیر پرتز، وزیر دفاع اسراییل، در واکنش به پرتاب راکت به اسراییل، تهدید کرد که خروج نیروهایش را از اسراییل متوقف کند متوقف کند»؛ («عمیر پرتز، وزیر دفاع اسراییل، در واکنش به پرتاب راکت به اسراییل، تهدید کرد که خروج نیروهایش را از اسراییل متوقف کند») مقصود از «اسراييل» از «فلسطين» يا «کرانه‌ی باختری» بوده؟ آدم نيروها‌ی‌اش را که از سرزمين خودش خارج نمی‌کند!
---------------------------
از دقت نظر شما ممنون و تصحيح شد - زمانه

-- داريوش ، Nov 27, 2006 در ساعت 02:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


مجسمه‌ساز تندیس‌های کاغذی

از تولد تا مرگ ریلکه

درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت