تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعلام حمایت بوش از مردم لبنان در برابر ایران و سوریه


جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری آمریکا، ایران و سوریه را متهم کرد که به خشونت و بی‌ثباتی در لبنان دامن می‌زنند. جورج بوش همچنین ترور پیر جمیل، وزیر کابینه لبنان را محکوم کرد.

از سوی دیگر خانم کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پس از ترور پیر جمیل، با نخست‌وزیر لبنان تلفنی صحبت کرد و حمایت واشنگتن را از دولت سینیوره اعلام داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جورج بوش هنگام بازگشت از آسیا در هاوایی اظهار داشت: "ما امروز یک بار دیگر چهره سیاه کسانی که از آزادی نفرت دارند را دیدیم".

بوش در ادامه افزود: "ما ترور امروز پیر جمیل در لبنان را به شدت محکوم می‌کنیم".

آقای بوش که برای نیروهای آمریکایی در هاوایی سخن می‌گفت کسی را به‌طور مستقیم مورد اتهام قرار نداد اما خواستار تحقیق درباره " آن افراد و نیروهایی" شد که در قتل پیر جمیل دست دارند.

رییس جمهوری آمریکا گفت: "ما از دولت سینیوره و دموکراسی‌اش پشتیبانی می‌کنیم. ما ازخواسته مردم لبنان برای زندگی در آرامش پشتیبانی می‌کنیم. ما از تلاش‌هایشان برای دفاع از دموکراسی خود در برابر اقدامات سوریه، ایران و متحدانشان جهت دامن زدن به بی‌ثباتی و خشونت در این کشور مهم پشتیبانی می‌کنیم".

وزیر صنعت لبنان، پیر الجمیل روز سه شنبه در حومه شمال بیروت ترور شد. جمیل 34 ساله از اقوام مسیحی لبنان و فرزند رییس جمهور پیشین این کشور، امین الجمیل، است.

کاخ سفید اوایل این ماه اعلام کرده بود شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد سوریه، ایران و حزب الله در حال طرح‌ریزی سرنگونی دولت لبنان هستند.

فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه فرانسه، هم این هفته ایران و سوریه را متهم کرد که تلاش دارند فواد سینیوره، نخست وزیر لبنان، را سرنگون کنند.

ایران و سوریه ترور پیر جمیل را محکوم کرده اند. محمد علی حسینی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ترور پیر جمیل را اقدامی ناجوانمردانه خواند و آن را محکوم کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت

چرا کلاغ‌ها محبوب شدند؟

جشن یک‌سالگی شب‌های بخارا