تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سخنگوی قوه قضاییه: حكم سنگسار نداشته‌ايم




جمال كريمی‌راد در یک نشست مطبوعاتی درباره‌ نامه‌ جمعی از فعالان زنان به رييس قوه‌ قضاييه مبنی بر توقف اجرای حكم سنگسار يا جايگزينی مجازات ديگری به جای آن، گفت: ما در كشور موردی نداشتيم كه حكم سنگسار صادر و اجرا شده باشد. ممكن است در دادگاه بدوی اين حكم صادر شود اما با توجه به اينكه اثبات اين جرم بسيار سخت است در موارد تجديدنظر نقض شده و به طور كلی بايد بگويم عملا موردی از حكم سنگسار نداشته‌ايم كه اجرا شده باشد.

چندی پیش جمعی از فعالان زن با ارسال نامه‌ای به آیت الله شاهرودی، رییس قوه قضاییه ایران، خواستار لغو حکم سنگسار از قوانین کیفری شده بودند. در بخش‌هایی از این نامه آمده است با اینکه مقامات قضایی ایران از سال 1381 دستور توقف سنگسار را داده‌اند با این حال اجرای آن در ایران همچنان ادامه دارد. در این نامه به رییس قوه قضاییه ایران یادآوری می‌شود که در اردیبهشت سال 85 دو نفر در مشهد سنگسار شده‌اند و دست‌کم یازده نفر دیگر در انتظار اجرای حکم خود هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای کریمی راد همچنين درباره‌ قتل یک دانشجو در سبزوار گفت: متهم اين پرونده كه در صف اتوبوس مرتكب قتل شده در جلسات بازپرسی اقرار كرده كه من تحقير شدم به همين دليل نتوانستم خودم را كنترل كنم و با چاقو او را كشتم.

سنخنگوی قوه قضاییه افزود: اين دانشجو هيچ وابستگی به نهاد يا تشكل دانشجويی نداشته و دانشجوی دانشگاه تربيت معلم سبزوار بوده و مقتول دانشجوی دانشگاه آزاد.

پیشتر برخی نهاد‌های دانشجویی این فرد را "عضو بسیج دانشجویی" دانشگاه معرفی کرده بودند. بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار عضویت فردی را که مرتکب قتل شده است را دراین نهاد رد کرده است.

كريمی‌‌راد به خبرنگاران گفت: اين پرونده در دادسرای سبزوار در دست رسيدگی است و بعد از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفری ارجاع می‌‌شود.

كريمی‌‌راد همچنین درباره‌ بازداشت منصوراصانلو اظهار داشت: ايشان متاسفانه برخلاف تعهداتی كه داده بود مرتكب همان افعال و اقدامات گذشته شده به همين خاطر احضار شد اما نيامد؛ جلب شد، نيامد و در نهايت دستگير شد و الان در زندان به سر می‌‌برد و چه بسا به زودی هم آزاد شود.

اصانلو یکشنبه در خیابان دستگیر شد. آنطور که یکی از نزدیکان اصانلو به خبرگزاری‌ها گفته بود رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد باید فردای روز دستگیری‌اش در دادگاه حضورمی‌یافت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


درگذشت فرخ غفاری

نگرانی از تأخیر در اعلام نتایج آراء

سرچشمه‌های ادبیات وحشت

چرا کلاغ‌ها محبوب شدند؟

جشن یک‌سالگی شب‌های بخارا