تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هنری کیسینجر: پیروزی نظامی در عراق ممکن نیست


هنری کیسینجر- عکس از خبرگزاری فرانسه

هنری کیسینجر، وزیر امورخارجه اسبق آمریکا، در تازه‌ترین ابراز نظر خود درباره عراق اظهار داشت که پیروزی نظامی در این کشور هرگز ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، آقای کسینجر تأکید کرد که ایالات متحده باید با همسایگان عراق از جمله کشور ایران وارد گفت‌وگو شود تا بلکه در اوضاع این منطقه پیشرفتی به دست آید.

کیسینجر درگفت‌وگو با شبکه یک بی‌بی‌سی گفت: "اگر منظور شما از پیروزی نظامی این است ک یک دولت عراقی استقرار یابد و فرمانش در سراسر کشور اعمال شود، به‌طوری که جنگ داخلی و خشونت‌های فرقه‌ای را تحت کنترل بگیرد آن هم در یک دوره زمانی که فرایند‌های سیاسی کشورهای دموکراتیک از آن حمایت کنند، گمان نمی‌کنم چنین چیزی ممکن باشد".

وزیرامورخارجه دولت نیکسون با این همه درباره خروج سریع نیروهای ائتلاف از عراق هشدار داد.

کیسینجر اظهار داشت: " اگر شما همه نیروها را بدون درک جهانی و حتی بدون یک راه‌حل نسبی برای برخی مشکلات (از عراق) خارج کنید، جنگ داخلی حتی صورت خشونت‌بارتری به خود می‌گیرد ".

کیسینجر به ضرورت بازبینی در مسأله عراق تاکید کرد و گفت: " ما باید دوباره مسیر را تعریف کنیم، اما گمان نمی‌کنم گزینه دیگر، یکی از دو راه پیروزی نظامی یا خروج کامل از عراق باشد".

کسینجر که نظراتش در" گروه تحقیق عراق" مورد استفاده قرار گرفته، خواستاربرگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با شرکت اعضای دایم شورای امنیت، همسایگان عراق و هند و پاکستان است که در آن مسایل منطقه مورد و بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فیلتر شدن چند سایت اطلاع‌رسانی در ایران

گلستان به روایت پرویز جاهد

آغداشلو در نقش الیزابت مقدس

همایش ایدز در تهران

مصائب برگزاری یک نمایشگاه