تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ايران قطعنامه پارلمان اروپا را محكوم كرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران قطعنامه پارلمان اروپا درباره حقوق بشر در ايران را محكوم كرد.

محمدعلی حسينی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واكنش به قطعنمه پارلمان اروپا اظهار داشت: " گزارش پارلمان اروپا نسبت به مسائل ايران كه با استفاده از منابع مشكوك و مغرض و مغاير با ارزش‌های اسلامی و مبانی قانون اساسی و حقوق بشری مستقل تهيه شده به شدت محكوم می‌‌شود".

در قطعنامه پارلمان اروپا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، این نهاد اروپایی نسبت به بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران، پس از روی کارآمدن محمود احمدی‌نژاد، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

آقای حسينی از نقض حقوق بشر در اروپا و آمريكا انتقاد کرد و "وجود زندان‌های سری در خاك اروپا، اعمال مجازات‌های غيرانسانی در بازداشتگاه‌های موقت، قتل يك ايرانی در بازداشتگاه فرانسه، رای منفی كانادا و اتحاديه اروپا به قطعنامه نقض حقوق بشر توسط اسراییل، ناديده انگاشتن رويكردهای اسرائيل در كشتارهای بيت حانون، قانا،‌ استفاده از سلاح‌های نامتعارف در روستاهاي لبنان، نقض مستمر حقوق اقليت‌ها و هنجارشكنی اصول عقيدتی و دينی مهاجرين" را ازجمله نشانه‌های "رویکردهای واقعی" اروپا و آمريكا در ارتباط با مسائل حقوق بشر عنوان کرد.

دراین قطعنامه پارلمان اروپا از دولت ایران خواسته شده که کوشش‌های خود را برای پیگیری قتل روشنفکران و فعالان سیاسی شدت بخشد و زندانیان عقیدتی از زندان آزاد شوند.

پارلمان اروپا همچنین ایران را دارای بالاترین میزان اعدام نوجوانان در جهان معرفی کرده است. در بخش‌های دیگری از قطعنامه پارلمان اروپا نسبت به مجازات سنگسار، نقض حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی، نقض حقوق زنان و محدودیت در دانشگا‌ه‌ها‌ از ایران انتقاد شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فیلتر شدن چند سایت اطلاع‌رسانی در ایران

گلستان به روایت پرویز جاهد

آغداشلو در نقش الیزابت مقدس

همایش ایدز در تهران

مصائب برگزاری یک نمایشگاه