تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بن بست در شورای امنیت برای تحریم ایران


جان بولتون، نماینده امریکا در سازمان ملل، گفت شکاف عمیق میان کشورهای غربی و روسیه گفت‌وگوهای شورای امنیت برای تحریم ایران را به بن بست کشانده است.

جان بولتون روز چهارشنبه پس از ششمین دور گفت‌وگوهای شورای امنیت بر سر پیش‌نویس تحریم ایران اظهار داشت: "ما درباره موضوعات گوناگونی بحث و تبادل نظر کردیم. نمی‌دانم که (آیا) درباره چیزی به توافق رسیده‌ایم (یا نه) که بتوانم آن را پیشرفت بخوانم. با این حال ما درباره شماری از موضوعات گفت‌وگو داشتیم".

از سوی دیگر ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت، گفت: "یک حرکتی صورت گرفته است؛ اما من نمی‌توانم بگویم پیشرفت بوده یا نوع دیگری از حرکت".

ایالات متحده و کشورهای اروپایی می‌خواهند شورای امنیت تحریم‌هایی علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران وضع کند.

در پیش‌نویسی که از سوی بریتانیا، فرانسه و آلمان و با حمایت آمریکا نوشته شده، کشورها موظف خواهند شد از سرمایه‌گذاری، فروش یا عرضه تجهیزات و فن‌آوری مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران خودداری ورزند.

روسیه که از پشتیبانی چین نیز برخودار است خواستار اصلاح نیمی از بندهای پیش‌نویس پیشنهادی کشورهای اروپایی است.

خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر روسیه در سارمان ملل می‌نویسد مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه کشورهای آمریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه روز چهارشنبه برای برون‌رفت از وضعیت کنونی، در یک کنفرانس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فیلتر شدن چند سایت اطلاع‌رسانی در ایران

گلستان به روایت پرویز جاهد

آغداشلو در نقش الیزابت مقدس

همایش ایدز در تهران

مصائب برگزاری یک نمایشگاه