تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعلام آمادگی احمدی‌نژاد برای گفتگو با آمریکا


محمود احمدی‌نژاد امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران درباره مسأله گفت‌وگو با آمریکا گفت: ایران تحت شرایطی با آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد.
آقای احمدی نژاد اظهار داشت: "اين شرايط به خاطر رفتار دولت آمريكاست. رفتارش را اصلاح كند مثل بقيه با آن‌ها هم گفت‌وگو می‌‌كنيم."

رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تماس‌های اخیر مقامات ایرانی با آمریکایی‌‌ها گفت: "زمانی پيغامی می‌‌دهند، جايی گرفتاری ايجاد می‌‌شود، می‌‌خواهند گرفتاری‌‌های رفع شود. اين حرف‌ها هميشه بوده است و چيز جديدی نيست".

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، پیش از این، دیدار محمد جواد ظریف با جیمز بیکر، وزیر امورخارجه بوش پدر را تایید کرده بود.

جیمز بیکر به همراه لی هامیلتون، نماینده پیشین کنگره، ریاست "گروه تحقیق عراق" را برعهده دارد.

این کمیته که متشکل از دموکرات‌ها و جمهوریخواهان است، پس از انتخابات کنگره با جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، دیدار کرد و نتیجه تحقیقات خود را درباره عراق بیان داشت.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره نتایج انتخابات اخیر آمریکا گفت: "وقتی مردم را در فشار می‌گذارند و آنها‌ را سانسور و تلفن‌هايشان را شنود می‌‌كنند، معلوم است كه مردم آمريكا نامحرم دولت‌شان هستند. من كسانی كه رأی آوردند را نصيحت می‌كنم كه حواس‌شان باشد؛ اگر بخواهند اين اقدامات را تحت پوشش ديگری انجام دهند، سرنوشت آن‌ها بدتر از دولت قبلی خواهد بود؛ چون سيلی ملت‌ها سيلی آبداری خواهد بود.

رییس جمهوری ایران در ادامه اعلام کرد: "من به زودی پيامی خطاب به ملت آمريكا صادر خواهم كرد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فیلتر شدن چند سایت اطلاع‌رسانی در ایران

گلستان به روایت پرویز جاهد

آغداشلو در نقش الیزابت مقدس

همایش ایدز در تهران

مصائب برگزاری یک نمایشگاه