تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دو زن فلسطینی در غزه کشته شدند


سربازان اسراییلی با شلیک به سوی زنانی که سپر مردان مسلح فلسطینی شده بودند، دو زن را کشتند.

این حادثه پس از آن روی داد که مردان مسلح فلسطینی پنجشنبه شب در مسجد النصیر در شهر بیت حانون پناه گرفتند. روز جمعه بعد از آنکه رادیو حماس از زنان خواست به سوی مسجد بروند، نزدیک به پنجاه زن فلسطینی که روبند زده بودند، به سوی این مسجد راه افتاده و کوشش ‌کردند برای محافظت از مردان مسلح سپری انسانی دربرابر سربازان اسراییلی درست کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش اسراییل می‌گوید که تنها به سوی مردان مسلح آتش گشوده است با این حال اسراییل اعلام کرده درباره این که آیا به سوی زنان تیراندازی شده یا نه تحقیق می‌کند.

در بحبوحه این درگیری‌ها مردان مسلح که در محاصره بودند موفق می‌شوند از مسجد بگریزند. ارتش اسراییل نیز فرار آنها را تایید کرده است.

به گفته شاهدان عینی و ارتش اسراییل پس از فرار مردان مسلح سقف مسجد قدیمی النصیر فرو می‌ریزد وبه غیر از مناره‌ها، دیگر بخش‌های این بنا ویران می‌شود.

ارتش اسراییل پیش از فروریزی مسجد یکی از دیوارهای آن را خراب کرده بود تا بدین طریق به داخل مسجد نارنجک و گاز اشک پرتاب کند.

از سوی دیگر اسراییل در حمله‌ای هوایی یک خودرو را در شمال نوار غزه هدف گرفت و چهار تن از اعضای حماس را کشت.
در دور جدید تهاجم نیروهای اسراییلی به غزه دست کم بیست و دو فلسطینی کشته شده‌اند که گفته می‌شود بیش از نیمی از آنها عضوگروه‌های مسلح بودند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی