تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رزمایش زود هنگام ایران

رزمايش سراسری نيروهای چهارگانه سپاه پاسداران در زمين، دريا و هوا با شليك موشك‌های با برد بیش از هزار كيلومتر در وسعت سرزمينی ايران آغاز می‌‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشكر رحيم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران در نشستی خبری اعلام کرد، رزمايش پيامبر اعظم-۲ پنجشنبه آغاز خواهد شد.

رحیم صفوی در پاسخ به اینکه چرا این رزمایش با مانور نیروهای امریکایی در خلیج فارس همزمان شده‌ است، گفت: "نيروهاي مسلح ما در هر شرايطی به ويژه موقعيت فعلی آماده انجام رزمايش هستند كه پيامبر اعظم- ۲ نيز در برنامه‌ها گنجانده شده بود و فقط زمان آن كمی به جلو آورده شد."

سرلشگر رحیم صفوی همچنین مانور آمریکا را تبلیغاتی ارزیابی کرد و اظهار داشت: "اين مانوری تبليغاتی و سياسی است كه از نظر نظامی ارزشی ندارد."

پیشتر یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایران رزمایش امریکا را "خطرناک و مشکوک" توصیف کرده بود و سخنگوی این وزارتخانه آن را "خوب و اصولی" ندانسته بود.

دوشنبه این هفته نیروهای نظامی چندین کشور به رهبری ایالات متحده به مدت دو روز در خلیج فارس دست به تمرینات نظامی زدند.

مقامات امریکایی هدف از این مانور نظامی را رهگیری شناورهایی عنوان کرده بودند که محموله‌های مرتبط برای برنامه هسته‌‌ای حمل می‌کنند و مقصدشان کشوری است که در منطقه نسبت به گسترش سلاح‌های هسته‌ای نگرانی ایجاد کرده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: "اين رزمايش هيچ تهديدی برای منطقه و همسايگان نيست بلكه امنيت منطقه را مورد توجه قرار مي‌دهد؛ چون مدل امنيتی ايران برای منطقه خليج‌فارس، مشاركت همه كشورهای همسايه در امنيت اين منطقه فوق‌العاده حساس است."
کشورهای عضو طرح منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی بیست و چهار بارمانور نظامی برگزار کرده‌اند اما این نخستین بار بود که این تمرین‌های نظامی در خلیج فارس به اجرا در‌آمد و برای اولین بار است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آن شرکت داشتند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی