تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انتقاد شدید نصرالله از دولت لبنان

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، اظهار داشت در گفتگوهایی که برای آزادی دو سرباز اسراییلی صورت گرفته پیشرفت‌‌‌‌‌‌هایی حاصل شده است.

حسن نصرالله روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه المنار همچنین رهبران لبنان را به باد انتقاد گرفت و دولت لبنان را ضعیف و ترسو خواند.

رهبر حزب الله همچنین اظهار داشت که فواد سینیوره، نخست وزیر لبنان، با تشکیل دولت وحدت ملی موافقت کرده است. رهبر حزب الله لبنان در عین حال گفت اگر گفتگوهای آینده به شکست بیانجامد هواداران خود را به خیابان‌ها خواهد ریخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه حسن نصرالله درباره دو سرباز اسیر اسراییلی گفت: " میانجی سازمان ملل که مساله زندانیان را برعهده دارد با مقامات حزب الله و اسراییلی در تماس است و مذاکرات همچنان در جریان است".
وی در ادامه گفت: "ما شرط‌ها و نظرهای خود را به یکدیگر می‌گوییم ... و مذاکرات در مسیر درستی قرار گرفته و به پیشرفت رسیده‌ایم".

در دوازدهم جولای گذشته چریک‌های حزب الله با عبور از مرز دو سرباز اسراییلی را به اسارت گرفتند. اسراییل هم در اقدامی تلافی جویانه دست به تهاجمی گسترده به لبنان زد. درگیرهای اسراییل با حزب الله با اجرای آتش بس و استقرار نیروهای پاسدار صلح در جنوب لبنان در چهاردهم اوت امسال پایان گرفت.

رهبر حزب الله در گفتگو با شبکه المنار حزب حاکم این کشور را متهم کرد که به دنبال اشغال این کشور به دست نیروهای سازمان ملل است.
نصر الله گفت: "حزب حاکم به دنبال این است... نیروهای سازمان ملل، لبنان را اشغال و مقاومت را خلع سلاح کند".

وی در ادامه اظهار داشت: "این نقشه خطرناک است و به گونه‌ای است که می‌تواند لبنان را به عراق و افغانستانی دیگر تبدیل کند".

در ماه اوت شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را از تصویب گذراند که به آتش‌بس میان اسراییل و حزب الله منجر شد. این قطعنامه همچنین خواستار خلع سلاح گروه‌های غیردولتی در لبنان شده‌ است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی