تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کمک 120 میلیون دلاری ایران به فلسطینی‌ها


ایران کمک‌های مالی خود را به فلسطینی‌ها افزایش داد.
وزیر امور خارجه کابینه فلسطینی پس از دیدار با علی لاریجانی، دیبر شورای عالی امنیت ملی ایران، گفت ایران تاکنون بیش از 120 میلیون دلار به دولت فلسطینی کمک کرده و در آینده نیز این کمک‌ها افزایش خواهد یافت.

محمود الزهار، وزیر امورخارجه کابینه فلسطینی، در ادامه اظهار داشت برای ما کمک‌های ایران بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود الزهار که در حال حاضر در تهران است روز جمعه از ایران به عنوان کشوری که دارای نقش عمده‌ در منطقه است یاد کرد و گفت: "اگر ما بتوانیم پشتیبانی کشورهای عرب و اسلامی را به دست ‌آوریم، اطمینان خواهیم داشت که هیچ‌گونه عقب نشینی درباره مساله فلسطین صورت نخواهد گرفت".

کمک 120 میلیون دلاری ایران به دولت فلسطینی، بیش از دو برابر مبلغ گفته شده در ماه آوریل گذشته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از پیروزی حماس در انتخابات، کمک‌های خود را به تشکیلات خودگردان فلسطینی قطع کردند.

حماس هم اکنون برای تشکیل دولت ائتلافی با فتح گفتگو می‌کند. تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که محمود عباس پنجشنبه شب در دیدار با اسماعیل هنیه مخالفت خود را با محمد شبیر، کاندیدای پیشنهادی حماس ، اعلام کرده است.

پیشتر اسماعیل هنیه، رهبر حماس، موافقت خود را با کناره‌گیری از نخست وزیری برای برچیده شدن حصر فلسطینی‌ها اعلام کرده بود. هنیه جمعه گذشته درباره کناره گیری خود گفت: غربی‌ها "یک شرط دارند، محاصره اقتصادی شکسته نخواهد شد مگر اینکه نخست وزیر عوض شود".

علی لاریجانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، درپایان گفتگو با الزهار اظهار داشت که ایران از تشکیل دولت ائتلافی به رهبری حماس پشتیبانی می‌کند و در این برهه سخت، تهران فلسطینی‌ها را تنها نخواهد گذاشت.

.

نظرهای خوانندگان

ظاهرا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نیست !! من هرچه که فکر می کنم ما چه مصالحی در فلسطین داریم چیزی نمی فهمم ... !!!

-- علی ساجدی ، Nov 17, 2006 در ساعت 12:00 PM

خوب است بدانیم پیامبر اسلام می فرمایند:آن کس که صدای کمک مسلمانی را بشنود و کمکی ننماید مسلمان نیست!امیدوارم مسوولان وب سایت اگر مسلمان هم نیستند آزاده باشند و این کامنت بنده را نیز مرقوم نمایند تا
انانکه به توجیه چراغ مسجد کمک به همنوع فلسطینی را حرام می دانند کمی به خود بیایند

-- احسان ، Nov 17, 2006 در ساعت 12:00 PM

آقای احسان عزیز! یعنی می فرمایید اگر کسی صدای کمک بودایی و یا سیاه پوست آفریقایی را بشنود اشکالی ندارد به کمک اش نرود؟ بهتر نیست از پوسته ی محلی و دینی خودمان بیرون بیاییم و سعدی وار بگوییم: تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی؟

-- کمال ، Nov 17, 2006 در ساعت 12:00 PM

موضوعي كه بسياري از ايرانيان را به خاطر اين بريز و بپاشها ناراحت مي كند: ايناست كه اين كمكها بيشتر جنبه سياسي دارد تا جنبه نوع دوستي

-- مانا ، Nov 18, 2006 در ساعت 12:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


فیلتر شدن چند سایت اطلاع‌رسانی در ایران

گلستان به روایت پرویز جاهد

آغداشلو در نقش الیزابت مقدس

همایش ایدز در تهران

مصائب برگزاری یک نمایشگاه