تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بوشهر استثنا می‌شود

ایالات متحده به دنبال ضمانت‌هایی است که نیروگاه بوشهر در راه تولید سلاح‌های هسته‌ای به کار گرفته نشود.
به گزارش رویترز یک مقام بلند پایه امریکایی با یادآوری این نکته افزود مساله نیروگاه بوشهر مانعی بر سر تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نیست.

در روزهای اخیر موضع امریکا نسبت به نیروگاه بوشهر نرم‌تر شده است. امریکا پیش از این خواستارآن بود که نیروگاه بوشهر نیز مشمول تحریم‌های سازمان ملل باشد اما در پیش نویش پیشنهادی کشورهای اروپایی برای جلب حمایت روسیه تحریم ها دربرگیرنده نیروگاه بوشهر نشد.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: "به باور ما نیروگاه بوشهر نباید مانعی برای تصویب قطعنامه‌ای باشد که ما و دیگران معتقدیم باید در این خصوص به تصویب برسد".

شان مک کورمک همچنین گفت امریکا در مورد سوخت مصرف شده نیروگاه بوشهر و بازپس فرستادن آن به روسیه خواهان تضمین‌های عینی است.

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی که امریکا نیز خود را در آن لحاظ کرده است هم اکنون در اختیار پانزده عضو شورای امنیت قرار گرفته است.

اگر این پیش نویس به تصویب شورای امنیت برسد کشورها ملزم می‌شوند عرضه، فروش یا انتقال کالاهایی را که در برنامه اتمی و موشکی ایران کاربرد دارند متوقف و هرگونه سرمایه‌گذاری در این‌باره را مسدود کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی