تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

كارگران "نساجی غرب" به جای توليد، باغبانی می‌كنند

دبير اجرايی خانه كارگر كرمانشاه از تعطيلی نوزده ماهه خط توليد "نساجی غرب " كرمانشاه خبر داد و گفت: ‌‏با وجود تعطيلی خط توليد، ۱۴۰ كارگر واحد هر روز در محل كار حاضر می شوند و به جای توليد باغبانی و نظافت می كنند.

"جواد اكبری" در مصاحبه باخبرگزاری کار ایران، با اشاره به قطع برق اين واحد، گفت‌‏: براثر ناكارآمدی مديران نساجی غرب، آمار كارگران اين واحد از ۱۲۰۰ به ۱۴۰ کارگر کاهش يافته است.
وی با اشاره به ماشين آلات خط توليد نساجي غرب كه از جمله بهترين ماشين‌‏آلات هستند، تصريح كرد‌‏: "دليل تعطيلی خط توليد اين واحد را نمی دانيم".

اين نماينده كارگری گفت: "۱۴۰ كارگر اين واحد همچنان حقوق مي گيرند كه اگر خط توليد راه‌‏اندازی شود، مشكل دستمزد آنان حل خواهد شد".

وی افزود: "اين تعدادكارگر رسمی هستند كه اگر قراردادی بودند پيش از اين به قرارداد كاری آنان پايان داده بودند".

چندی پیش صد و هفتاد نماینده مجلس در نامه‌ای به رئيس‌جمهور خواستار در نظر گرفتن نرخ هفتصد و بیست تومان برای استفاده واحدهای نساجی از حساب ذخيره ارزی شدند.

به گفته دبیرانجمن صنایع نساجی بخش عمده ‌ای از واحدهای نساجی در معرض تعطیلی هستند و این انجمن از دولت و مجلس خواسته است که با اختصاص تسهیلات ارزی مناسبتر به صنعت نساجی، از ورشکستگی آن جلوگیری کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی