تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ایران تحولات خلیج فارس را زیر نظر دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره رزمایش مشترك آمريكا، در خليج فارس ‌‌گفت: "كشورهای منطقه بايد بيشتر به همكاری امنيتی منطقه‌ای بين خود بينديشند تا طرفهای خارجی امكانی برای حضور بيشتر در منطقه پيدا نكنند".

محمد علی حسینی در ادامه افزود: "مسوولان جمهوری اسلامی ايران اين تحولات را به دقت زير نظر دارند". حسینی واکنش ایران به رزمایش مشترک در خلیج فارس را " منطقی و خردمندانه" توصیف کرد. حسینی دراین‌باره گفت: "هرچند آمريكا به دنبال ماجراجويی است،ولی عكس العمل ما منطقی و خردمندانه خواهد بود".

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برگزاری رزمایش مشترک با طرف‌های خارجی را "اقدامی خوب و اصولی" ندانست و گفت كه بهترين راه مشاركت فعال كشورهای منطقه خليج فارس برای تامين امنيت اين منطقه است.

محمد علی حسینی همچنین تاکید کرد در این تمرین نظامی "مطلبی در خصوص بازرسی كشتی‌‌های ايرانی مطرح نبوده است".
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت كه برگزاركنندگان رزمايش اعلام كرده‌اند كه اين مانور عليه ايران نيست.

پیش از آغاز رزمایش چند ملیتی در خلیج فارس یک مقام امریکایی بدون نام بردن از ایران به خبرگزاری‌ فرانسه گفته بود هدف از این مانور نظامی رهگیری شناورهایی است که محموله‌های مرتبط برای برنامه هسته‌‌ای حمل می‌کنند و مقصدشان کشوری است که در منطقه نسبت به" گسترش سلاح‌های هسته‌ای" نگرانی ایجاد کرده است.

دراین مانور که دوشنبه آغاز‌می‌شود افزون بر استرالیا، بحرین، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده 19 کشور دیگر هم که عضو "طرح منع گسترش سلاح‌های کشتارجمعی" (PSI)هستند، به طور محدود مشارکت ‌می‌کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی