تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گفتگوی جورج بوش با مقامات بلند پایه امریکایی

با افزایش تلفات نیروهای امریکا و فشارهای روز افزون داخلی، جورج بوش، رییس جمهور آمریکا با فرماندهان ارشد این کشور دیدار کرد. هدف از این ملاقات، بررسی تغییرهای احتمالی در استراتژی این کشور در عراق عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رییس جمهور امریکا شنبه صبح بیش از 90 دقیقه با دیک چنی معاون خود، دونالد رامسفلد وزیر دفاع، استفان هادلی و استیون کروچ مشاوران امنیت ملی، ژنرال جورج کیسی فرمانده نیروهای امریکایی در عراق و زلمای خلیل زاد سفیر واشنگتن در عراق گفتگو کرد.
ژنرال کیسی و زلمای خلیل زاد ازطریق ویدئو در این نشست شرکت داشتند.

به گفته یک سخنگوی کاخ سفید ماهیت دشمن، چالش های عراق، چگونگی پیشبرد بهتر راهبردها و مزایای موفقیت امریکا برای منطقه و امنیت مردم امریکا، در کانون این گفتگوها بوده است.

این دیدار در حالی برگزار شد که سربازان امریکایی در چند ماه اخیر خونین ترین روزهای خود را در عراق می گذرانند. تنها در این ماه نزدیک به هشتاد نظامی امریکایی در عراق کشته شدند.

در تازه ترین نا آرامی ها نیروهای امنیتی عراق با نیروهای مقتدی صدر درگیر شدند که دست کم بیست و چهار نفر کشته و صد و پنجاه نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر کاخ سفید تحت فشار است که در سه هفته باقی مانده تا انتخابات هفتم نوامبر آینده در سیاست خود در عراق تجدید نظر کند.

دموکرات‌ها در امریکا امیدوارند با توجه به وضع نابسامان عراق در انتخابات کنگره به پیروزی دست یابند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی