تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

وزیر دفاع فرانسه: هنوز برای ایران خیلی دیر نشده است

وزیر دفاع فرانسه، میشل الیو ماری گفت ایران در صورت توافق هنوز می‌تواند از تحریم‌های سازمان ملل علیه خود جلو گیری کند.
به گزارش فرانس پرس وزیر دفاع فرانسه روز جمعه پس از دیدار با کوفی عنان در نیویورک گفت: "اگر ایران به راستی حسن نیت خود را نشان دهد، فرانسه و شرکایش آماده‌اند روند( اعمال تحریم ها) را در شورای امنیت به حال تعلیق درآورند. "خانم میشل الیو ماری در عین حال خاطر نشان کرد که شرط این کار "پیشرفت واقعی" در پرونده هسته‌ای ایران است.

انتظار می‌رود پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی که خواستار تحریم ایران است، اوایل هفته آینده به پانزده عضو شورای امنیت ارایه شود.

در حالیکه دیپلمات‌های اروپایی از افشای مفاد این پیش نویس خودداری ورزیده‌اند، مقامات امریکایی گام نخست تحریم‌ها را به احتمال زیاد شامل فناوری موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای ایران می دانند. این مقامات گام بعدی را مسدود کردن دارایی‌های ایران و جلوگیری از سفر دانشمندان اتمی و تسلیحاتی ذکر کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس درباره توقف چرخه سوخت که کشورهای اروپایی خواستار وقف فوری آن هستند گفت: "غربی ها به ما گفتند كه شما توليد نكنيد ما خودمان به شما مي‌فروشيم، پاسخ مااين‌است، شما به قراردادهاي خود در گذشته كه متعهد به آن هستيد عمل نكرديد و حتي حاضر به فروش قطعات هواپيما به ايران نيستيد، چه تضميني است كه چرخه سوخت به ما بدهيد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


نخستین کارگردان زن عربستان

ایران و کنگره جدید آمریکا

بازگشت متفاوت ساندنیست‌ها

ترکیب وبلاگ و رادیو در آلمان

جشن تصویر زیر سایه کیارستمی