تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آمریکا در جست‌وجوی راه‌های تقویت محمود عباس

  کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، روز سه‌شنبه، خواهان پایان گرفتن درگیری میان گروه‌های فلسطينی شد و گفت وی در جست‌وجوی راه‌هایی برای تقویت موقعیت محمود عباس، رهبر تشکیلات فلسطينی در برابر گروه حماس است.

خانم رایس که در خاورمیانه به سر می‌برد گفت: «فلسطينی‌های بی‌گناه زیر آتش قرار گرفته‌اند و ما از همه طرف‌های درگیری می‌خواهیم که به خشونت پایان دهند.» وی افزود خشونت‌های اخیر در ماه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و «فلسطينی‌ها شايسته برخورداری از آرامش هستند.»

در درگیری دوشنبه شب میان افراد مسلح فتح و حماس در  شهر رفح در جنوب غره به قتل دو  و زخمی شدن چهارده فلسطينی انجامید. از روز يک‌شنبه موج خونین تازه‌ای از درگیری‌ها میان این دو گروه فلسطينی آغاز شده است.

خانم رایس در کنفرانس خبری به همراه وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت هدف او از سفر به خاورمیانه، تقویت محمود عباس و نیز حکومت‌های غیردینی در لبنان و عراق است.

برنامه هسته‌ای ایران نیز یکی از موضوعات مذاکره کاندولیزا رایس با برخی کشورهای منطقه است. وزیر امور خارجه آمریکا گفت وی امیدوار است ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند تا مشمول تحریم‌های بین المللی از جمله تحریم‌های اقتصادی قرار نگیرد. خانم رایس افزود با این حال هیچ نشانه‌ای از تمایل ایران برای توقف برنامه هسته‌ای‌اش به چشم نمی‌خورد.   

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین