تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شلیک مرگبار در مدرسه آميش‌های آمریکا

  راننده کامیونی سی و سه ساله پس از ورود به مدرسهای در ایالت پنسیلوانیا، به سوی چند دختر شلیک کرد که به مرگ فوری سه دانشآموز دختر انجامید. هشت دانشآموز دختر دیگر نیز زخمی شدهاند که به گفته پلیس حال دو تن از آنها وخیم است.

چارلز کارل رابرتز، روز دوشنبه وارد کلاس مدرسهای متعلق به فرقه مذهبی آميش شد و دستور داد دانشآموزان پسر از کلاس خارج شوند. سپس دست و پای دانشآموزان دختر شش تا سیزده ساله را بست و به شیوه اعدام به سوی سر آنها شلیک کرد و آنگاه خود را نیز کشت. قاتل چهار اسلحه، دو چاقو و کوله پشتیای با ششصد گلوله داشته است. مقامات پلیس میگويند قصد ضارب از قتل، احتمالاً انتقامگيری از حادثهای بوده که دو دهه پيش برای وی رخ داده است.

  آميش شاخهای از مسیحیت است که پیروان آن بیشتر در ایالات متحده و استان انتاریو در کانادا زندگی میکنند. آميشها به نفی مظاهر تکنولوژيک تجدد و منع استفاده از ابزارهایی مانند اتوموبیل و تلفن شهرت دارند. آنان وارد ارتش نمیشوند و دریافت هيچ گونه کمکی از دولت را مجاز نمیدانند. برخی از آنها حتا از داشتن بیمه نیز پرهیز میکند. آميشها به زبانِ خاصی از خانواده زبان آلمانی حرف میزنند که به «هلندی پنسیلوانیایی» معروف است. قتل در یک منطقه آميشنشین رخ داده و خشم پیروان این مذهب را برانگیخته است.

نظرهای خوانندگان

سلام.میخواستم راجع به عکس بگم.واقعآ درد ناکه ولی بهتره از بم هم بنویسید.حیفه که یه رادیوی ایی مثل رادیو زمانه که پر محتواست جایی برای کودکان و جوانان بم در خودش اختصاص نده.ممنون(راستی قرار بود یه جایی واسه ی نظر دادن درباره ی عکس روز بزارین!چی شد پس؟!-البته من دوستون دارم که میگم وگرنه قصد بر فشار آوردن نیست)
-----------------
در طرح جديد سايت که بزودی منتشر خواهد شد جا برای کامنت در باره عکس هم هست - زمانه

-- هادی از تبریز ، Oct 3, 2006 در ساعت 01:02 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین