تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ناشران ایرانی، ميهمان ويژه نمايشگاه کتاب فرانکفورت

  بزرگترین جشن کتاب جهان، نمايشگاه کتاب فرانکفورت  از چهارم تا هشتم اکتبر در شهر فرانکفورت برگزار میشود. ميهمان افتخاری امسال اين نمايشگاه کشور هندوستان است؛ اما چهار ناشر ایرانی نيز در میان دعوتشدگان ويژه اين نمايشگاه هستند.

در کنار چهار ناشر ايرانی، نه ناشر زن هندی و بیست و یک ناشر دیگر، از بیست و سه کشور دیگر نیز جزو ناشرانی مدعو ويژه نمايشگاه امسال کتاب فرانکفورت هستند. این ناشران از میان بازار در حال توسعه کتاب جهان برگزیده شدهاند. سال آينده، ترکیه میهمان افتخاری این نمایشگاه خواهد بود.

  پديدآورندگان و دستاندرکاران صنعت نشر، از نويسندگان و ناشران گرفته تا کتابفروشان، کتابداران، فروشندگانِ آثار هنری، تصویرپردازان و نیز روزنامهنگاران و اصحاب مطبوعات و البته خوانندگان کتاب از سراسر جهان، از این نمايشگاه دیدن میکنند. نمايشگاه کتاب فرانکفورت نه تنها عرصهای برای تبادل تجاری و دادوستد بازرگانی کتاب است که بزرگترین بازار تجارت حقوق و پروانه نشر در جهان نیز به شمار میرود.

در حاشیه این نمایشگاه، برنامههای گوناگون فرهنگی و هنری نیز برگزار میشود و این نمايشگاه را به قلمرو وسیعی برای تبادل فرهنگی میان کشورهای جهان بدل میکند. 

ناشران ایرانی ميهمان، هشتم اکتبر، در برنامهای از پیش تعيينشده فرصت مییابند درباره فعالیتهای انتشاراتی خود سخن بگویند. انجمن تصویرگران کتاب کودک، انتشارات فرخنگار، انتشارات چيستا و انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، چهار ناشر ایرانی مدعو نمايشگاه کتاب امسال هستند.  

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین