تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رفسنجانی: نامه آيت الله خمینی محرمانه نبود

  اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به روزنامه صدای عدالت، چاپ تهران، گفت نامه‌ای که وی از آيت الله خمینی درباره پذیرش قطعنامه 598 منتشر کرده محرمانه نبوده است.

انتشار نامه منتشر نشده رهبر جمهوری اسلامی درباره پایان دادن به جنگ ایران و عراق، انتقاد محافظه‌کاران جمهوری اسلامی را برانگیخته است. در این نامه آيت الله خمينی درباره ضعف توان نظامی و اقتصادی جمهوری اسلامی و عدم امکان ادامه جنگ سخن گفته که در تضاد آشکار با شعارهای خود وی و مسئولان ایران در دوران جنگ است. در این نامه آيت الله خمینی از قول محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که ایران نیازمند دستیابی به سلاح‌های اتمی و لیزری است؛ اما این بخش از نامه در رسانه‌های جمهوری اسلامی سانسور شد.

حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان در سرمقاله روزنامه کیهان انتشار نامه محرمانه و طبقه‌بندی‌شده آيت الله خمينی را امری ناپسند خوانده و آن را لغزشی از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی توصیف کرده است.

ناظران سیاسی می‌گویند آقای رفسنجانی با انتشار این نامه تلاش دارد چهره سیاسی خود را بازسازی کند و خود را برای مبارزات انتخاباتی مجلس خبرگان آماده نماید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین