تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رایس: ایران هیچ عزمی برای تعلیق نشان نمی‌دهد

  کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت ایران تاکنون نشان نداده که قصد دارد غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. وی که در حال سفر به خاورمیانه بود به خبرنگاران گفت وزیران خارجه پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان ممکن است اواخر این هفته برای بررسی بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی با یکدیگر دیدار و مذاکره کنند.

شورای امنیت سازمان ملل تهدید کرده است در صورتی که ایران غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق نکند، تحریم‌هایی را بر این کشور اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها از جمله شامل تحریم موادی می‌شود که می‌تواند در ساخت سلاح‌های هسته‌ای به کار گرفته شود. ایران هرگونه داشتن نیتی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند.

روز شنبه و یک‌شنبه گذشته وزیران خارجه کشورهای عضو دایمی شورای امنیت و آلمان با یکدیگر ذاکره کردند. خانم رایس گفت: «می‌توان گفت که ما تا کنون هیچ چیزی از ایران نشده‌ایم که نشان دهنده تصمیم ایرانی‌ها برای تعلیق باشد. ما بحث‌هایی داشتیم درباره این‌که باید بر سر قطعنامه 1696 شورای امنیت بایستیم؛ یعنی اگر ایرانی‌ها تعلیق نکنند، ما پرونده را برای تحریم به شورای امنیت می‌بریم.»

مذاکرات هفته پیش خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی مسئول پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی به هیچ نتیجه مشخصی نرسید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین