تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دیدار کوفی عنان با احمدی نژاد

کوفی عنان، دبير كل سازمان ملل متحد اعلام کرده است محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به او گفته است که ایران در مورد برنامه های هسته ای خود حاضر به مذاکره است اما قبول نمي‌كند كه بعنوان پیش شرط این مذاکرات غني‌سازي را به تعليق در آورد. رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این ملاقات گفته است که ایران از قطعنامه آتش بس لبنان حمايت می کند.

آقای عنان همچنین گفت که، نمایشگاه کاریکارتورهای مربوط به هولوکاست در تهران را هم مطرح و آن را محکوم کرده است.

کوفی عنان که صبح روز شنبه در ادامه سفر خود به منطقه خاورميانه وارد تهران شد، در روز اول اقامتش با منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی، و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ديدار کرد.

آقای عنان امروز، یکشنبه، دركنفرانس خبری مشترك خود با "منوچهر متكي" وزير امور خارجه ايران، ابراز امیدواری کرد که "علي لاريجاني" دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در دیدار آتیش با "خاوير سولانا" مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا، در مورد برنامه های هسته ای ایران به يك راه حل درست دست پيدا كنند.

مقام های آمریکائی روز جمعه گفتند که، در حال مشورت با دولتهای اروپایی برای تحریم احتمالی جمهوری اسلامی ایران اند. از سوی دیگر وزیران خارجه اتحاديه اروپا روز شنبه تصميم گرفتند تا دوهفته ديگر به ایران برای دادن پاسخی صریح درباره اینکه غنی سازی اورانیوم را متوقف خواهند کرد یا نه فرصت دهند.

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی