تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دادستان کل کشور: درباره خويینی اگر کمکی بخواهند در خدمت‌ام

  قربان‌علی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور درباره علی اکبر موسوی خویینی که در زندان به سر می‌برد گفت: «از بنده توقع و انتظاری نداشتند و اگر از من کمکی بخواهند در خدمت‌ام.»

علی اکبر موسوی خویینی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی است که در جریان تجمعی در تهران برای دفاع از حقوق زنان بازداشت شد و اکنون ماه‌هاست در زندان به سر می‌برد. به گزارش خبرگزاری دانشجویی ادوار نیوز، آقای خویینی‌ها به تازگی خبر داده که مأموران امنیتی و بازجوها وی را شکنجه می‌کنند و تحت فشار قرار می‌دهند تا خطاب به مقامات عالی‌رتبه کشور توبه‌نامه بنویسد و از اقدامات گذشته‌اش اظهار پشیمانی کند. آقای موسوی خویینی که از منتقدان صریح اللهجه پاره‌ای از سیاست‌های داخلی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود در مراسم درگذشت پدرش که تحت الحفظِ مأموران امنیتی شرکت کرد گفته است «به همه اعلام کنید من تحت فشارم و هر روز در حدود پنج بار بازجویی می‌شوم.» شاهدان این مراسم گفتند آثار کبودی بر گردن و شکستن در سر آقای خویینی قابل مشاهده بوده است.

سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، در سال‌های اخیر بارها از نقض حقوق زندانیان در ایران سخن گفته و آن را محکوم کرده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین