تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کافه ترانزیت نماینده سینمای ایران در اسکار

پوستر فیلم کافه ترانزیتهيات انتخاب فيلم ايراني مراسم اسكار، فيلم "كافه ترانزيت" ساخته كامبوزيا پرتويي را به عنوان نماينده سينماي ايران براي حضور در آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي (اسكار) معرفي كرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری ايسنا و به نقل از روابط عمومی بنياد سينمائی فارابی، فيلم‌های چهارشنبه سوری ساخته اصغر فرهادی، به آهستگی ساخته مازيار ميری و يک بوس کوچولو ساخته بهمن فرمان‌آرا از رقبای فيلم کافه ترانزيت در اين انتخاب بوده‌اند.

رويا تيموريان، مجيد مجيدي، محمدرضا هنرمند، محمدرضا سكوت، رضا درستكار، مرتضي شايسته، امير اسفندياري و سيروس الوند اين انتخاب را انجام داده‌اند.

اين فيلم که محصول مشترک ايران و فرانسه است قصه زني به نام «ريحان» را روايت مي‌کند که پس از مرگ همسرش تلاش مي‌کند تا قهوه‌خانه او را اداره کند اما در اين راه با مشکلاتي مواجه مي‌شود.

پرويز پرستويي، فرشته صدرعرفايي، نيکلاس پاپادوپلوس، اسويتا ميخاليشنا و اسماعيل سلطانيان از بازيگران «کافه ترانزيت» هستند. فيلمبرداري فيلم را محمدرضا سکوت، طراحي صحنه و لباس را فرهاد فارسي و تدوين آن را جعفر پناهي به عهده داشته است.

اين فيلم در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر سال گذشته، توانست با نامزدي در هشت رشته، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه براي کامبوزيا پرتوي و بهترين نقش اول زن براي فرشته صدرعرفايي باشد.
همچنين اين دو امسال در نهمين جشن بزرگ سينماي ايران نيز دو تنديس بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر نقش اول زن را از آن خود کردند. «کافه ترانزيت» که تاکنون در جشنواره‌هاي تورنتو، نيويورک، شيکاگو، تسالونيکي و ريودوژانيرو اکران و تحسين شده توسط امير سماواتي و بهروز هاشميان تهيه شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین