تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ناتو نیروهای خود را در افغانستان افزایش می‌دهد

  وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتيک شمالی، ناتو، روز پنج شنبه توافق کردند سربازان پاسدار صلح ناتو سراسر مناطق زیر حملات شورشی‌ها در افغانستان را تحت کنترل خود بگیرند. هنوز اختلاف نظرهایی میان اعضای ناتو درباره تاکتیک‌ها و کمبود سرباز به چشم می‌خورد.

حرکت سربازان پاسدار صلح به سوی شرق افغانستان که هم‌مرز با پاکستان است، می‌تواند به سرعت نتایجی را در کنترل شورش‌ها و عملیات تروریستی به بار آورد. ده هزار سرباز که بیشتر آمریکایی هستند تحت رهبری ناتو در این منطقه مستقر می‌شوند و به ناتو این امکان را می‌دهند که قدرت و تجهیزات خود را در مقابله با ناآرامی‌های افغانستان افزایش دهد.

برخی کشورهای عضو ناتو نیز سربازان خود را در افغانستان می‌افزایند. لهستان که تا کنون یک صد سرباز در افغانستان دارد، احتمالا شمار سربازان خود را به هزار سرباز افزایش خواهد داد.

افغانستان، اکنون در آستانه خطر بازگشت طالبان است و انتقادهای جهانی بسیاری به دولت آمریکا درباره سیاست‌اش در این کشور، پس از فروپاشی طالبان، می‌شود. روزهای گذشته پرویز مشرف، رييس جمهوری پاکستان و حامد کرازی، رییس جمهوری افغانستان در کاخ سفید با جرج بوش رييس جمهوری آمریکا دیدارهایی جداگانه و مشترک کردند. آقای بوش کوشید تا اختلافات میان دو کشور را بر سر شیوه‌های مقابله با طالبان و القاعده حل کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین