تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تیم ملی ایران از جام جهانی وزنه‌برداری محروم شد

رضازادهفدراسيون بين‌المللی وزنه‌برداری به ایران اعلام کرد، تيم ملی این کشور، اجازه حضور در مسابقات جام‌جهانی وزنه برداری را ندارد.

به گفته این فدراسیون، نتيجه‌ آزمایش دوپينگ 9 نفر از يازده وزنه‌بردار تيم ملی ايران مثبت بوده و به این ترتیب، تیم ملی ایران از شرکت در جام‌جهانی محروم شده است.

به گزارش ایسنا، 5 روز قبل از شروع جام‌جهانی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از انتشار این خبر، به اعضای تیم اعلام کرد که می‌توانند از اردو خارج شده و به خانه‌های خود بازگردند.

هنوز اسامی افراد دوپینگی تیم ملی وزنه‌برداری ایران اعلام نشده اما يوردان گئورگی ايوانف، سرمربی تیم ملی ایران گفته است: « به غير از حسین رضازاده و ابراهيمی، ساير وزنه‌برداران تيم ملی دوپينگي هستند.»

در نشست امروز مسوولان سازمان تربيت بدنی و كميته‌ ملی المپيك، سرمربی تيم ملی به دليل به كار بردن مكملی آلوده در رژيم غذايی ورزشكاران، مسئولیت مشكلات به‌وجود آمده برای 9 وزنه‌بردار تيم ملی ايران را به عهده گرفت.

ايوانف در اين جلسه اعلام كرد كه از وجود آلودگی در مكمل غذايی وزنه‌برداران آگاهی نداشته و تنها برای بالا بردن توانمندی وزنه‌برداران به صورتی عادی برای آنان از مكمل غذايی استفاده كرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در صورت محروميت قطعی، تيم ملی وزنه‌برداری ايران، نه تنها مسابقات جهانی سال 2006، بلكه وزنه‌برداران ايران در بازی‌های آسيايی هم نمی‌توانند شركت كنند.

اين درحالی است كه وزنه‌برداری ايران سال قبل از محروميت يك ساله به علت دوپينگ 5 وزنه‌بردار خارج شده بود.

نظرهای خوانندگان

جای حسین رضا زاده در مسابقات وزنه برداری جهانی و المپیک خالیست


در مرحله بعدی مسابقات غرب آسیا و بازیهای آسیائی قطر و مهمتر از همه مسابقات المپیک پکن
چرا که سهمیه بندی مسابقات المپیک براساس نتایج تیمها در مسابقات دومینیکن و تایلند تعیین خواهد شد

-- Amir am ، Sep 25, 2006 در ساعت 06:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


ذائقه تماشاگر ایرانی و خارجی

سفرهایی در اتاق کتابت

طبقات و نیروی کار در ایران

پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین