تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نصرالله: حزب الله خلع سلاح نمی‌شود

  سید حسن نصرالله، رهبر گروه مسلح لبنانی حزب الله، روز جمعه، تقاضای جامعه بین الملل را برای خلع سلاح این گروه چریکی رد کرد. وی که در اجتماع عظیم هواداران خود سخن می‌گفت اعلام کرد حزب الله پس از درگیری با اسراییل، هنوز بیش از بیست هزار راکت در اختیار دارد.

حسن نصرالله به هواداران خود در جنوب بیروت گفت حزب الله پس از «پیروزی الاهی» خود بر اسراییل قوی‌تر شده است؛ این در حالی است که اسراییل می‌گوید در جریان این درگیری بخش عمده‌ای از زرادخانه حزب الله را نابود کرده است.

این نخستین باری است که آقای نصرالله پس از آتش بس ماه ژوییه در انظار عمومی ظاهر می‌شود. رهبر حزب الله به سربازان پاسدار صلح سازمان ملل که قرار است به محض خروج سربازان اسراییلی از جنوب لبنان در این منطقه مستقر شوند، هشدار داد که با نیروهای حزب الله درگیر نشوند.

سید حسن نصرالله گفت: «مأموریت شما جاسوسیِ حزب الله یا خلع سلاح نیروی مقاومت نیست... در جهان هیچ نیروی نظامی‌ای وجود ندارد که بتواند اسلحه ما را از دست‌مان بگیرد.»

خلع سلاح حزب الله، موضوعی است که به طور ضمنی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برای تأمين آتش بس میان اسراییل و این گروه مسلح تصویب شد. در هفته‌های اخیر روابط میان دولت لبنان و حزب الله بر سر موضوع خلع سلاح این گروه تیره‌تر شده و برخی کارشناسان منطقه می‌گویند اجتماع روز جمعه به هدف تأثیرگذاری بر دولت لبنان و دولت‌های خارجی برای کاهش فشار آنان در خلع سلاح حزب الله سازمان‌دهی شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


پرنسس غمگین

هیپ‌هاپ اعتراض در فلسطین

در سومین سالمرگ ویگن

گفت‌وگو با داریوش

موافق پخش موسیقی زیرزمینی هستید؟